بزرگداشت ابن سینا در کرواسی برگزار می شود

بزرگداشت ابن سینا در کرواسی برگزار می شود
رایزن فرهنگی ایران با خانم "تسارک"، مدیر دفتر یونسکو در وزارت فرهنگ کرواسی دیدار و درخصوص برگزاری بزرگداشت ابن سینا گفتگو کرد.

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سید مجتبی اکرمی، رایزن فرهنگی ایران در زاگرب با خانم "تسارک"، مدیر دفتر یونسکو در وزارت فرهنگ کرواسی در محل وزارت فرهنگ و با همراهی منشی امور بین الملل وزارت فرهنگ دیدار و در زمینه های همکاری، گفتگو کردند.

 

در این دیدار ، خانم "تسارک"، با اشاره به کمیته هایی از یونسکو که کرواسی در آنها فعال است اعلام آمادگی نمود تا با آشنایی با کمیته هایی که جمهوری اسلامی ایران در آنها فعال است، همکاری های مشترکی را در این زمینه داشته باشند.

 

وی با اشاره به کارهایی که در زمینه تاریخ، آثار باستانی در کرواسی صورت گرفته، به مرمت این آثار که برخی از آنها در جنگ بالکان آسیب دیده بودند، به عنوان یکی از فعالیت های یونسکو اشاره نمود. همچنین همکاریهای این دفتر با وزارت آموزش عالی کرواسی برای بزرگداشت دانشمندان و بالا بردن سطح آموزش عالی در کرواسی را بیان نمود.

 

مدیر دفتر یونسکو در بخش دیگر با نام بردن از برخی کشورهای حوزه بالکان، همکاری های منطقه ای یونسکو در بالکان را برای حفظ مواریث فرهنگی این منطقه خاطر نشان کرد.

 

رایزن فرهنگی کشورمان با اشاره به مناسبت هایی که یونسکو آن را اعلام می نماید، به بزرگداشت دانشمندان ایرانی که امسال در تقویم یونسکو معرفی شده اند، اشاره نمود و علاقه مندی خود را برای بزرگداشت ابن سینا دانشمند ایرانی که امسال یونسکو هزارمین سال نوشته شدن کتاب" قانون" وی را بزرگ می دارد، به او یادآور شد.

 

مدیر دفتر یونسکو با اشاره به آن که موارد مشابهی را دراین زمینه برگزار نموده اند، اعلام آمادگی نمود تا در زمینه برگزاری این بزرگداشت همکاری بنماید.

 

رایزن فرهنگی کشورمان با اشاره به اینکه دانشمندان ایرانی در زمینه های مختلفی فعالیت داشته اند، اعلام آمادگی نمود تا با فراهم نمودن اطلاعات لازم برای معرفی این دانشمندان زمینه معرفی ایشان در مراکز علمی و فرهنگی کرواسی ایجاد گردد.

 

مدیر دفتر یونسکوی وزارت فرهنگ هم با پرسش از برگزاری کلاس های زبان فارسی در زاگرب علاقه مندی خود را به شرکت در این کلاس‌ها اعلام نمود.

 

 

 

۵ آبان ۱۳۹۲ ۲۰:۲۱
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی |
تعداد بازدید : ۲,۹۹۸
کد خبر : ۲۵۵

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید