مقالات

راه و رسم ورزش در تابستان

روزنامه اطلاعات  ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
راه و رسم ورزش در تابستان

 

شاید شما هم مثل خیلی از افراد ترجیح دهید به خاطر پیشگیری از ابتلا به کرونا در فضای آزاد ورزش کنید. اما گرما تابستان ورزش در فضای باز را سخت‌تر می‌کند. بنابراین با توجه به توصیه‌های زیر فعالیت بدنی خود را طوری تنظیم کنید که ورزش برایتان دردسرساز نشود.

 

·       بدترین زمان برای ورزش شما در روزهای تابستان حوالی ظهر تا بعد از ظهر است. بهتر است برنامه تمرینتان را برای قبل از ۱۱ صبح و بعد از ۵ بعد از ظهر تنظیم کنید. ‏

 

·       در هنگام آلودگی هوا یا ساعت پرترافیک که خودروها تردد بیشتری دارند فعالیت بدنی در فضای آزاد ممنوع است. در هوای آلوده و راکد تجمع آلاینده‌ها زیاد است و از سوی دیگر ورزش دم و بازدم شما را سریعتر کرده و نیازتان به اکسیژن را افزایش می‌دهد. در چنین شرایطی ریه‌هایتان پر از آلاینده‌های خطرناک خواهد شد.

 

·       از لباس‌های نخی و رنگ روشن استفاده کنید تا هم کمتر عرق کنید و هم با عرق کردن، لباس به تنتان نچسبد. لباس نخی آزاد مثل یک عرقگیر عمل می‌کند و در حین این که عرق شما را جذب می‌کند، مانع از سرد شدن ناگهانی بدنتان در جریان هوای آزاد هم می‌شود. ‏

 

·       برای جلوگیری از آسیب ‌های چشمی ناشی از آفتاب از عینک ‌های استاندارد استفاده کنید. اشعه فرابنفش می‌تواند موجب سوختگی قرنیه و سرطان پلک شود و احتمال بروز بیماری ‌های دیگری مانند آب مروارید را افزایش دهد.

 

·      ‏آب نوشیدن را فراموش نکنید. کم آبی باعث کاهش کارایی در زمان ورزش می‌شود، گرفتگی عضلات و بی نظمی در ضربان قلب را در پی دارد و حتی ممکن است باعث سکته قلبی شود. یک فرد سالم و با جثه متوسط، در هر ساعت ورزش در هوای معتدل حدود ۳۰ گرم آب از طریق عرق دفع می‌کند. اما در هوای گرم، این میزان می‌تواند تا دو برابر افزایش یابد. ‏

 

 

منبع: روزنامه اطلاعات؛ شنبه ۱۴ تیرماه ۱۳۹۹

 

 

۱۶۱

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید