بررسی جایگاه جهانی شیخ الرئیس در شبکه جهانی سحر

بررسی جایگاه جهانی شیخ الرئیس در شبکه جهانی سحر
بررسی جایگاه جهانی شیخ الرئیس در شبکه جهانی سحر برنامه "منشور ایران" سیمای معارفی انگلیسی شبکه جهانی سحر به تهیه کنندگی مرتضی طاهری در تاریخ ۲۳ آذرماه 1388به بررسی جشنواره حکمت سینوی و جایگاه جهانی دانشمند بلندآوازه ایرانی بوعلی سینا پرداخت.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد بوعلی سینابه نقل از  شبکه جهانی سحر، در این برنامه دکتر "غلامرضا اعوانی" رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و دکتر "انشاءالله رحمتی" استاد فلسفه دانشگاه آزاد اسلامی و عضو شورای علمی بنیاد بوعلی سینا  در مقام کارشناس، ابتدا به بیان توضیحات مختصری از زندگینامه ابوعلی سینا پزشک و فیلسوف ایرانی پرداخته و افزودند: این پزشک و فیلسوف ایرانی، در حوالی بخارا پایتخت سامانیان متولد و در ۱۰ سالگی قرآن و صرف و نحو عربی را آموخت و در ۱۶ سالگی در علوم طبیعی و پزشکی تبحر پیدا کرد. وی یکی از مترجمان کتاب فلسفه ارسطو و مولف حدود ۲۰۰ عنوان با موضوعات علم، مذهب و فلسفه می باشد. این پزشک شهیر ایرانی، در سال ۱۰۳۷ میلادی در همدان درگذشت. شفا با موضوع قانون و القانون با موضوع طب، دو اثر معروف وی به شمار می روند.

 

کارشناسان همچنین به ارائه توضیحاتی پیرامون فعالیت های بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا و چگونگی تاسیس و شکل گیری این بنیاد، جشنواره حکمت سینوی و آیین اهدای نخستین دور ه جایزه بین المللی بنیاد که از ۲۰ تا ۲۲ ابان ماه در شهر همدان و با حضور شخصیت های برجسته علمی و فرهنگی داخل و خارج کشور برگزار شد، تاثیر و اهمیت برگزاری این رویداد بزرگ در گستره ملی و بین المللی که در نهایت موجب شناساندن شخصیت بزرگی همچون بوعلی سینا در ایران می شود، پرداختند.

 

 

۲ بهمن ۱۳۸۹ ۱۳:۳۷
روابط عمومی و امور بین الملل به نقل از شبکه جهانی سحر |
تعداد بازدید : ۲,۷۶۶
کد خبر : ۱۱۳

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید