تاملی در قانون ابن سینا

تاملی در قانون ابن سینا
هجدهمین و نوزدهمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ی بوعلی سینا در روزهای چهارشنبه ۹ و ۱۶ تیر ساعت ۱۱ صبح با عنوان «تاملی در قانون ابن سینا » به سخنرانی دکتر نجفقلی حبیبی اختصاص دارد که به صورت مجازی پخش خواهد شد.
 

کتاب «قانون» یکی از کتاب‌های ابن سینا در زمینهٔ پزشکی‌ است که نزدیک به هفتصد سال در مراکز علمی اروپا تدریس می‌شد و پس از کتاب مقدس، دومین کتابی که در اروپا به چاپ رسید، کتاب قانون ابوعلی سینا بود. حتی در دوران کنونی نیز به عنوان بخش مهمی از طب کهن در مهم‌ترین مراکز و دانشگاه‌های جهان تدریس می‌شود. اصل کتاب به زبان عربی نوشته شده‌است که چند صد سال به عربی تدریس می‌شد و سرانجام عبدالرحمن شرفکندی (هَه ژار) آن را به زبان فارسی ترجمه ومنتشرشده است.در سال های اخیر نیز دکتر نجفقلی حبیبی پژوهشگر فلسفه اسلامی قلم به تصحیح این کتاب برداشته است که تاکنون کتاب اول ودوم قانون به همت انتشارات بنیادابوعلی سینا انتشاریافته است.کتاب اول در باب کلیات طب استکتاب دوم قانون وارد بحث‌های تخصصی طب می‌شود و به دارو‌های مفرده و گیاهی می‌پردازد.


هجدهمین و نوزدهمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ی بوعلی سینا در روزهای چهارشنبه ۹ و ۱۶ تیر ساعت ۱۱ صبح با عنوان «تاملی در قانون ابن سینا » به سخنرانی دکتر نجفقلی حبیبی اختصاص دارد که به صورت مجازی پخش خواهد شد. در جلسه اول به کتاب اول قانون و جلسه دوم به کتاب دوم قانون پرداخته می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، تلگرام این مرکز به نشانی bookcitycc و صفحه‌ی این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

 

 

 

۲ تیر ۱۴۰۰ ۱۱:۴۰
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه شهر کتاب |
تعداد بازدید : ۱,۵۴۷
کد خبر : ۱,۱۵۲

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید