احیای طب سنتی موثرترین راه برای حل مشکلات درمانی است

احیای طب سنتی موثرترین راه برای حل مشکلات درمانی است
نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه شهرهمدان گفت: احیای طب سنتی موثرترین راهکار برای حل مشکلات درمانی و ارزان تر شدن خدمات ارائه شده به بیماران است.

 

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا، به نقل از ایرنا،  آیت الله ˈغیاث الدین طه محمدیˈ روز شنبه در همایش داوطلب سلامت خردمند در بیمارستان فاطمیه همدان افزود: طب سنتی از روش های درمانی است که با توجه به قدمت تاریخی آن می تواند ارزان و سریع باشد.


وی اظهار داشت: امروزه طب سنتی در همه جای دنیا در حال زنده شدن است و بزودی نیز کنگره هزارمین سال تالیف کتاب طب سنتی توسط بوعلی سینا در آمریکا برگزار خواهد شد.


وی با بیان اینکه 80 درصد بیماری ها ریشه در پرخوری دارد ادامه داد: فریز کردن مواد غذایی یکی از عوامل بسیار خطرناک است زیرا با این کار فرد در هر وعده غذایی مقدار زیادی غذای مانده مصرف می کند.


آیت الله محمدی گفت: پرخوری عمر انسان را کوتاه کرده و سیستم بدن فرد را نیز مختل می کند در حالی که روزه گرفتن نظم بدن را افزایش داده و سلامت جسمی و روحی افراد را تامین می کند.


وی اضافه کرد: مشکلات درمانی پس از پیروزی انقلاب و پیشرفت تکنولوژی تا مقدار زیادی حل شده است در صورتیکه در گذشته برای دسترسی به پزشک، مردم مشکلات زیادی را متحمل می شدند.


وی با بیان اینکه درگذشته طب سنتی در بیشتر موارد مانند معجزه عمل می کرد عنوان کرد: امروزه نیز می توان با استفاده از این طب بسیاری از بیماری ها را به آسانی حل کرد در حالی که اگر فرد برای همان مشکل به پزشک مراجعه کند باید با صرف هزینه بالا زمان زیادی را نیز صرف کند.

 

 

۱ اسفند ۱۳۹۱ ۱۳:۰۰
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۲,۳۷۷
کد خبر : ۱۸۸

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید