اهدای گل بر مزار شیخ الرئیس در همدان/ ابن سینا همچنان زنده است

اهدای گل بر مزار شیخ الرئیس در همدان/ ابن سینا همچنان زنده است
آیین ادای احترام به شیخ‌الرئیس به مناسبت گرامیداشت سالروز تولد بوعلی‌سینا ،صبح امروز جمعه اول شهریور ماه1392 برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا، این آیین با حضور آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان و رئیس بنیاد بوعلی‌سینا، علی‌محمد آزاد استاندار و سایر مدیران استان و پزشکان انجام شد.

 

ساعت 9 صبح امروز با گرد آمدن مسئولان استان در آرامگاه سلطان‌الاطباء ابوعلی‌سینا این مراسم آغاز شد، پس از قرائت قرآن به احترام حکیم هزاره‌ها مارش نظامی نواخته شد و سپس میهمانان  با شاخه گل بر مزار بوعلی‌سینا حاضر شدند و با قرائت سوره فاتحه یاد این حکیم فرزانه را گرامی داشتند.

 

آیت‌الله طه محمدی رئیس بنیاد بو علی سینا و سایر مهمانان زمانی که بر سر مزار بوعلی‌سینا حاضر شدند، به رسم ادب، با پای برهنه بر بالای مزار شیخ  ایستادند و به آن حکیم جهانی ادای احترام کردند.

 

بازدید از بخش‌های مختلف آرامگاه از جمله کتابخانه، موزه، محوطه و بام آرامگاه توسط مهمانان بخش دیگری از این آیین بود.

 

حضور شهروندان و گردشگران در کنار مسئولان استانی، شکوه خاصی به این مراسم بخشیده بود و هر یک از حاضران با تکریم بوعلی، نسبت به شخصیت علمی شیخ‌الرئیس و به ویژه نقش ماندگارش در پیشرفت پزشکی ادای احترام کردند.

 

آیت الله طه محمدی هنگام حضور بر بام آرامگاه طی سخنان کوتاهی از نقش بوعلی سینا در فلسفه و طب ایران و جهان تجلیل کردو یکی از پزشکان نیز درباره بیماری شیخ الرئیس که منجر به وفات ایشان شد ، توضیحاتی ارائه کرد.

 

در آیین گرامیداشت سالروز تولد شیخ‌الرئیس بوعلی‌سینا آیت‌ا... غیاث‌الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان و رئیس بنیاد بوعلی‌سینا، علی‌محمد آزاد استاندار، امیرخجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، دکترسیدحبیب‌ا... موسوی بهار رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان،دکتر عظیم رئیس سازمان نظام پزشکی،علیرضا قاسمی فرزاد معاون سیاسی و امنیتی استاندار، علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و گروهی از پزشکان و سایر مدیران ارشد استان همدان به همراه گردشگران حضور داشتند.

 

 

۱ شهریور ۱۳۹۲ ۱۳:۲۷
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۱,۸۶۹
کد خبر : ۲۰۸

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید