پوستر تجلیل از استاد هژار منتشر شد

پوستر تجلیل از استاد هژار منتشر شد
پوستر تجلیل از مرحوم استاد عبدالرحمن شرفکندی معروف به «هژار»، مترجم فارسی کتاب قانون بوعلی سینا منتشر شد.

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا، در همایش هزاره تألیف کتاب قانون شیخ‌الرئیس بوعلی سینا از مترجم فارسی این کتاب، استاد عبدالرحمن شرفکندی، تجلیل می‌شود.

 

عبدالرحمان شرفکندی، نویسنده، محقق، مترجم و شاعر نامدار ایرانی در سال 1300 هجری شمسی در مهاباد دیده به جهان گشود، و در سال 1369 دار فانی را وداع گفت و در زادگاهش به خاک سپرده شد.

 

دانشگاه تهران قبل از انقلاب اسلامی ترجمه کتاب قانون را به مرحوم «هژار» پیشنهاد می‌دهد و او با ترجمه نخستین جلد از مجلدهای پنج‌گانه قانون به محافل ادبی راه یافته و به عضویت فرهنگستان فارسی در می‌آید.

 

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی انتشارات سروش وابسته به صدا و سیما کار ترجمه چهار جلد باقیمانده قانون را پیگیری می‌کند و برای نخستین بار در نیم قرن گذشته کل کتاب قانون به فارسی روان و یکدست امروزی ترجمه و مورد تجلیل اهل علم و فرهنگ قرار می‌گیرد.

 

ترجمه کتاب قانون توسط استاد هژار به سبب نثر قابل فهم و روان امروزی برای دانشگاهیان و عامه مردم به گونه‌ای مورد توجه قرار گرفته، که قریب به 20 چاپ مختلف از آن به بازار ارائه شده و هر ساله نیز شاهد تقاضای علاقمندان برای تجدید چاپ آن هستیم.

 

گفتنی است در طراحی این پوستر ، بیشتر به استفاده از المان های ایرانی و اسلامی تأکید و تصویر استاد عبدالرحمن شرفکندی در آن تعبیه شده است.

 

۵ آبان ۱۳۹۲ ۱۴:۴۷
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۳,۲۲۷
کد خبر : ۲۵۳

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید