چندگانگی علوم، علت کم بودن حکیم ابن‌سیناها در جامعه امروز است

چندگانگی علوم، علت کم بودن حکیم ابن‌سیناها در جامعه امروز است
دکتر سید علیرضا واسعی امکان یافتن حکیم در جامعه امروز به علت پراکندگی علوم غیر ممکن دانست وگفت:اصطلاح حکیم بودن در ادبیات فارسی به معنی دانشمند چند بعدی می باشد که با الهیات، طبیعیات و ریاضیات سر و کار دارد.

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا، دکتر سید علیرضا واسعی دانشیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با مقاله « قانون بر تارک پزشکی اسلامی ایرانی» در همایش هزاره تألیف قانون شرکت کرده است.

 

واسعی افزود: قانون با بهره‌گیری از از یافته‌های علمی و داشته‌های تمدنی پیشینیان به جایگاه والا دست یافته است والبته بدون بهره‌گیری از یافته‌های گذشتگان شکل نگرفته است.    

 

عضو کمیته فرهنگ و تمدن اسلامی شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: بوعلی سینا با کتاب قانون جایگاه و اهمیت پزشکی را در جامعه نشان داد واینگونه قانون در قله علوم قرار گرفته است.

 

واسعی امکان یافتن حکیم در جامعه امروز به علت پراکندگی علوم غیر ممکن است و افزود: اصطلاح حکیم بودن در ادبیات فارسی به معنی دانشمند چند بعدی می­باشد که با الهیات، طبیعیات و ریاضیات سر و کار دارد.

 

دانشیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ابراز داشت: طب جدید بر پایه تجارب طب سنتی استوار بوده و اگر فقط بر روی طب سنتی پافشاری کنیم از طب مدرن که در طول قرون متمادی شکل گرفته غافل می‌شویم.

 

وی اضافه کرد: معضل پزشکی امروزاین است که انسان را فقط از بعد مادی مینگرند و این در حالی است که انسان بعد معنوی هم دارد وبسیاری از بیماری­های انسان از بعد معنوی است در علم طب سنتی به انسان از دو دیدگاه مادی و معنوی نگاه می‌شد

 

وی همایش را در نوع خود قابل توجه دانست، ادامه داد:این همایش از منظر برنامه ریزی و حضور شخصیت‌های علمی و اساتید مجرب بسیار عالی بود والبته در این همایش‌ها علاوه بر جنبه تجلیلی باید به جنبه های تحلیلی هم توجه کرد.

 

عضو کمیته فرهنگ و تمدن اسلامی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در مراسم های بزرگداشت‌، باید با تحلیل ابعاد شخصیتی بزرگان، آنها را به عنوان الگوهای زندگی به جامعه معرفی کرد.   

 

 

 

۹ آبان ۱۳۹۲ ۱۶:۳۵
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۱,۵۶۱
کد خبر : ۲۷۳

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید