توجه به علم طب از منظر مادی یک آفت است

توجه به علم طب از منظر مادی یک آفت است
رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا گفت: توجه به علم طب از منظر مادی یکی از آفت‌های پیش‌رو است.

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی عصر امروز در مراسم بزرگداشت هزاره تألیف کتاب قانون در همدان، اظهار کرد: انسان موجودی است که می‌تواند به هر علمی دست یابد، اما در شناخت درست از خود تلاشی نکرده است.

 

وی با اشاره به اهمیت شناخت هستی انسان، افزود: انسان خلیفه‌الله و ترجمه کتاب‌ خداست.

 

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه انسان کتابی است که خدا به دست خود نگاشته است، اذعان داشت: هزاران نکته قابل فهم در انسان وجود دارد که باید در مورد خود بداند.

 

وی، همه علوم مادی و ظاهری را بسترساز علم الهی دانست و متذکر شد: اگر ابن سینا توانسته به مقامی والا برسد به دلیل دستیابی به علم الهی است.

 

محمدی، دست نیافتن به علم الهی را عاملی در ناکامی انسان دانست و خواستار توجه به این مهم شد.

 

وی، علم طب را ثروتمندانه‌ترین علوم الهی دانست و یادآور شد: علم طب زمینه قرار گرفتن علم الهی است که انسان را به مقام والا می‌رساند.

 

رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا با انتقاد به جایگاه علم طب در ایران، خاطرنشان کرد: از آفت‌های بزرگ در این زمینه توجه به علم طب از منظر مادی است.

 

وی با اشاره به عدم شناخت درست از پزشک و علم پزشکی اذعان کرد: اهمیت به جامعه پزشکی و قدرشناسی از آن به دلیل عدم توجه به آن به دور از مادیات نادیده گرفته شده که در شأن خواهد بود.

 

محمدی، خواستار برپایی انقلاب قدرشناسی از شخصیت‌های مهم کشور را شد و ابراز کرد: جهادهای علمی به دست شیخ‌الرئیس وظیفه را دوچندان خواهد کرد که به ارج و قرب آنها بپردازیم.

 

نماینده ولی فقیه در همدان، پرداختن به شجره طیبه انسان در راستای رسیدن به کمال را مهم دانست و اضافه کرد: جایگاه طب با شناخت جایگاه پزشک و علم پزشکی مقدس است.

 

وی در پایان به علی اکبر ولایتی پیشنهاد تصدی در بنیاد شیخ‌الرئیس را به جای خود داد.

 

۹ آبان ۱۳۹۲ ۱۹:۴۰
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۲,۲۹۰
کد خبر : ۲۷۹

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید