باز پخش فیلم سینمایی ابوعلی سینا در شبکه 3 ملی کشور بلاروس

باز پخش فیلم سینمایی ابوعلی سینا در شبکه 3 ملی کشور بلاروس
فیلم سینمایی بوعلی‌سینا دوبله شده به زبان روسی روز یکشنبه 5 ژانویه 2014 راس ساعت 20:52 دقیقه از شبکه تلویزیونی بلاروس 3 باز پخش شد.

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا و به نقل از خبرگزاری ایربای، فیلم سینمایی بوعلی‌سینا اولین بار در کنفرانس بین المللی" بوعلی‌سینا، نابغه ای از شرق " که در 17 آذر ماه امسال در جمهوری بلاروس برگزار شد به نمایش درآمد.

 

کنفرانس بین‌المللی" بوعلی‌سینا نابغه‌ای از شرق " با همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلاروس و بنیاد بین‌المللی علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا با مشارکت آکادمی ملی علوم بلاروس و دانشگاه دولتی پزشکی و دفتر یونسکو در بلاروس و وزارت امور خارجه بلاروس برگزار شد.

 

این کنفرانس در جمهوری بلاروس به نوبه خود از نظر کیفیت و مشارکت بسیار کم نظیر بود و علاوه بر شرکت دانشمندان و اساتید آکادمی ملی علوم و دانشگاه پزشکی، شخصیت‌های سیاسی از جمله سفرا و دیپلمات های مقیم در بلاروس حضور داشتند. دبیر کل یونسکو پیام خاصی برای این کنفرانس صادر کرد که توسط معاون وزیر امور خارجه بلاروس قرائت شد. همچنین وزیر فرهنگ بلاروس نیز طی پیامی ویژه به رایزن محترم فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جمهوری بلاروس و اقدام تاثیرگذار این نمایندگی و برگزار کنندگان، این رویداد بزرگ علمی و فرهنگی را نه تنها در کشور بلاروس بلکه در سطح جهانی بسیار مهم برشمرد و افتتاحیه این مراسم را به حضار و مدعوین تبریک گفت.

 

در این کنفرانس، آیت‌ا... غیاث‌الدین طه محمدی، رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا به سخنرانی پرداخت و مقاله خود را با عنوان "هزار سال در محضر قانون بوعلی‌سینا" ارائه کرد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بلاروس از دیگر سخنرانان افتتاحیه این کنفرانس بود. حضور نمایندگانی از مجلس و دولت و قرائت پیام مسئولین عالی رتبه به خوبی اهمیت و کیفیت این کنفرانس را بیان می کند.

 

استقبال از این کنفرانس به حدی بود که سالن ششصد نفری آکادمی ملی علوم بلاروس گنجایش جمعیت را نداشت و عده‌ای ایستاده به سخنرانی‌ها گوش کردند.

 

لازم به ذکر است در حاشیه این همایش، نمایشگاه ابن‌سینای بزرگ از منظر جهانیان توسط امور بین الملل بنیاد بوعلی‌سینا که تابلوهایی از تمبرهای چاپ شده کشورهای مختلف جهان از 70 سال پیش تا کنون درباره بوعلی‌سینا؛ تصاویر خیالی شیخ‌الرئیس در کتب لاتین، عبری و ایتالیایی و. .. همایش‌های بین‌المللی بوعلی‌سیناشناسی را در بر می‌گرفت؛ دایر شد و مورد استقبال و بازدید دانشجویان و اساتید شرکت‌کننده در همایش و میهمانان و سفرای عراق، فلسطین و هندوستان قرار گرفت.

 

همچنین نمایشگاه کتبی از ابن‌سینا با مشارکت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در بلاروس و بنیاد بوعلی‌سینا در این همایش دایر شد.

 

 کنفرانس بلاروس

 

 

۱۶ دی ۱۳۹۲ ۱۲:۰۶
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۳,۰۳۱
کد خبر : ۲۸۴

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید