تدوین آثار ابن سینا در دستور کار قرار گرفته است

تدوین آثار ابن سینا در دستور کار قرار گرفته است
دبیر علمی همایش حکمت سینوی با تأکید بر اینکه تدوین آثار ابن سینا در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: کتاب قانون ابن سینا تاکنون پنج بار به زبال لاتین تصحیح شده که آخرین بار آن به ۲۰ سال پیش برمی‌گردد.

 

 

غلامرضا اعوانی در همایش حکمت سینوی با بیان اینکه ابن سینا یکی از بزرگترین‌ها در هر عرصه و دوران بوده است، اظهار کرد: عظمت ابن سینا از شهرت او بیشتر است و این بزرگی و عظمت تکرارنشدنی است. وی تصریح کرد: حکیم بوعلی سینا بزرگترین و تأثیرگذارترین شخصیتی بوده که در تمام شرق و غرب شهره بوده و توانسته عظمت این بزرگی را در فلسفه و طب به رخ جهانیان بکشد.

 

دبیر علمی همایش حکمت سینوی با تأکید بر اینکه ابن سینا بزرگترین کسی است که فلسفه را همراه با طب دارد، افزود: ابن سینا بزرگترین فیلسوف و بزرگترین طبیب است و بر این اساس همواره در هر علمی دست داشته است.

 

 

وی با بیان اینکه در تاریخ طب گذشته طب اسلامی و طب چینی مرسوم بوده است، بیان کرد: طب اسلامی هم به اندازه طب چینی بزرگ بوده و به قدری که طب ابن سینا را طب ابن سینایی نام نهاده‌اند.

 

اعوانی ابراز کرد: نخستین کتابی که در سال 1452 چاپ شد انجیل و سپس قانون ابن سیناست که قانون ابن سینا پنج مرتبه تجدید چاپ شده است و در این راستا باید به حق ابن سینا را از بزرگترین حکمای دوران دانست.

 

وی عقلانیت را یکی از شاخه‌های مهم ابن سینا دانست و با اشاره به پایه‌های علمی محکم ابن سینا یادآور شد: پایه‌ای که ابن سینا گذاشت ستون محکمی بود که نتوانستند آن را سست کنند و با تربیت شاگردان حلقه فلسفی مستحکمی را ایجاد کردند.

 

دبیر علمی همایش حکمت سینوی با بیان اینکه حکمت از دیدگاه ابن سینا به معنای دقیق کلمه است و این موضوع سبب افتخار همه اسلام و شیعیان شده است، با تأکید بر اینکه تدوین آثار ابن سینا در دستور کار قرار دارد، اظهار كرد: کتاب قانون ابن سینا تاکنون پنج بار به زبال لاتین تصحیح شده که اخرین بار آن به 20 سال پیش برمی‌گردد.

 

وی خاستگاه ابن سینا را در فرهنگستان‌های جهان دانست و ابراز کرد: 40 درصد آثار ابن سینا هنوز حتی یک بار هم چاپ نشده و اگر چاپی هم هست علمی دانشگاهی نیست.

 

اعوانی با اشاره به اینکه چاپ‌ها باید علمی باشد، اظهار کرد: کتاب شفا که در همایش هزاره ابن سینا تصحیح خوبی شده بود اکنون مورد قبول نیست و چاپ‌های اروپایی غلط اعتبار ندارد.

 

 

 

۱ شهریور ۱۳۹۳ ۱۲:۲۹
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۱,۵۵۳
کد خبر : ۳۰۴

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید