پزشک طب سنتی در همدان: طب سنتی در کشور احیا شود

پزشک طب سنتی در همدان: طب سنتی در کشور احیا شود
پزشک طب سنتی در همدان با اشاره به اینکه آوازه بوعلی سینا در همدان به نامگذاری خیابان و مقبره محدود نباشد، گفت: ضرورت دارد تا طب سنتی در کشور احیاء شود.

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان، در آستانه آغاز ماه مبارک رمضان و اهمیت نوع تغذیه طبق متابولیسم بدن، همایش غذای سالم در بدن سالم شامگاه پنج شنبه در همدان برگزار شد.

رسول حیدری در این همایش با اشاره به شیوع اعتیاد پرخوری در ایران اظهار داشت: زمانی که نوع تغذیه انسان نامناسب باشد سلول‌های بدن با ضعف مواجه شده که در نهایت فقط با خوردن غذا شکم پر می‌شود و هیچ‌گونه فایده‌ای برای بدن ندارد.

مشاور طب سنتی همدان را دیار طب سنتی در جهان خواند و گفت: استان همدان با مالکیتی که نسبت به بوعلی سینا دارد می‌تواند در ترویج شعار "غذای شما دوای شما" در جهان پیشگام باشد و از گنجینه اطباء و ارتعاشات آن در استان به خوبی استفاده کند زیرا اگر به درس‌های آن حکیم بزرگ عمل شود، هیچ بیماری در منطقه مشاهده نمی‌شود.

وی از مردم همدان خواست تا بوعلی‌گونه زندگی کنند و در ادامه تصریح کرد: باید جایگاهی تعبیه شود تا کسانی که در سراسر جهان ندای بوعلی سینا را شنیده‌اند با ورود به شهر همدان در عمل نیز طبیبانه زندگی کردن مردم را مشاهده کنند زیرا اگر این‌گونه نباشد مروارید سخنان آن حکیم فرزانه به دست فراموشی سپرده می‌شود.

پزشک طب سنتی احیاء صنایع غذایی و طب سنتی را امری واجب برشمرد و افزود: همان‌گونه که همدان در بحث صنایع دستی پیشگام است و در سالیان متمادی رتبه آورده است، در زمینه صنایع غذایی نیز باید فعال شود تا شنیده‌های مردم جهان از دستورات بوعلی سینا در شهر همدان با نام خیابان و مقبره این طبیب در شهر خلاصه نشود.

حیدری سفره های پلاستیکی را عامل اصلی افسردگی دانست و عنوان کرد: در شهری که هنر صنایع دستی به فراونی یافت می‌شود نباید از ظروف غیر سفالی برای غذاخوردن استفاده شود زیرا سلامتی در سنتی زندگی کردن و استفاده از ابزارهایی است که زیبایی در آن مشاهده می‌شود.

وی افزود: اولین آمار مرگ و میر در جهان مربوط به بیماری سرطان است و این امر برای کشوری که مدعی طب ایرانی اسلامی است یک اتفاق ناگوار به حساب می‌آید زیرا زمانی که غذا می‌تواند دوا باشد چرا هیچ کس به مرگ طبیعی نمی‌میرد؟ و مردم با تغذیه نامناسب دچار امراض مختلف می‌شوند.

پزشک طب سنتی با بیان اینکه هر ماده غذایی که در دمای 120 درجه باشد، سرطان‌زا است عنوان کرد: نسبت به غذاهای خود اندیشه کنیم زیرا هرجا هوس است مرض نیز به دنبال آن می‌رود و مردم نباید براساس هوا و هوس غذاهایی که سرخ می‌شوند یا در دماهای بالا پخت می‌شوند را وارد معده کنند.

حیدری موسیقی‌های بدون هماهنگی را ازعوامل سردی مغز خواند و گفت: جوانانی که به سمت موسیقی‌های رپ می‌روند دچار سردی مغز می‌شوند وبرای گرم شدن مغز خود به سمت مواد مخدر می‌روند که در نهایت اعتیاد جوانان در طب اسلامی از تهدیدات به شمار می‌رود.

وی گسترش فرهنگ استفاده از نان سبوس دار را در جامعه امری مهم برشمرد و تصریح کرد: بیماری چربی، کلسترول، دیابت و بیماری‌های قلبی از عواقب استفاده بیش از اندازه آرد سفید است که جدا کردن گندم از سبوسش این همه فاجعه را به همراه داشته زیرا مغز گندم به تنهایی هیچ خاصیتی ندارد و مانع از جذب کلسیم و ویتامین‌های مورد نیاز بدن است.

وی اخلاق نیکو را در گرو تغذیه مناسب دانست و گفت: اگر غذای انسان سالم باشد، عمل صالح زیاد و اخلاق نیکو در جامعه رواج پیدا  می‌کند.



۱۰ تیر ۱۳۹۴ ۱۴:۰۲
خبرگزاری تسنیم 22 خرداد 1394؛ روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۲,۳۳۶
کد خبر : ۳۵۲

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید