تأکید رئیس بنیاد بوعلی سینا بر برگزاری باشکوه همایش و بزرگداشت بوعلی‌سینا

تأکید رئیس بنیاد بوعلی سینا بر برگزاری باشکوه همایش و بزرگداشت بوعلی‌سینا
جلسه هماهنگی برگزاری همایش بوعلی سینا، صبح روز دوشنبه 11 مرداد 1395، در دفتر رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا به نقل از پایگاه خبری وب‌دا در همدان، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان با بیان اینکه شخصیت بوعلی‌سینا به تعبیر امام خمینی (ره) در ابعاد مختلف پزشکی، فلسفی، عرفانی و... بی‌نظیر است و دنیا، شهر همدان را با نام بوعلی سینا می‌شناسد؛ بر شناساندن ابعاد مختلف این شخصیت تأکید کرد.

 

آیت‌ا... غیاث‌الدین طه‌محمدی، استفاده از شخصیت‌های تأثیرگذار پزشکی، هنری، عرفانی و فلسفی از داخل و خارج از کشور را در برگزاری باشکوه این همایش تأثیرگذار دانست و این موضوع را باعث وزین شدن آن خواند.

 

وی با تأکید بر آثار مثبت و نقش ارزشمند گیاهان دارویی بر سلامت انسان؛ ساماندهی این حوزه، ورود افراد متخصص و جلوگیری از فعالیت افراد بی‌صلاحیت را با هدف استفاده صحیح از اثرات گیاهان دارویی خواستار شد.

 

رئیس بنیاد علمی _ فرهنگی بوعلی‌ سینا بر بکارگیری امکانات پذیرایی و اسکان شایسته و درخور برای مدعوین این همایش در کنار امکانات طبیعی و زیبای شهر همدان تأکید کرد و گفت: برگزاری بخش طب سنتی  همایش بوعلی‌ سینا بر عهده پزشکان است که باید سخنرانی در موضوعات و ابعاد متنوع انجام شود.

 

آیت‌ا... طه‌محمدی، کتاب قانون را به دلیل ثبت تجربه هفت هزار ساله آثار گیاهان دارویی، معجزه شیخ‌الرئیس توصیف کرد که با توجه به شخصیت تأثیرگذار بوعلی‌سینا باید بیش از پیش به جهانیان شناسانده شود.

 

در نظر گرفتن مکانی مناسب در مجاورت یا نزدیکی مقبره بوعلی سینا به منظور هدایت گردشگران و آشنایی بیشتر با ابعاد مختلف شخصیتی این طبیب و فیلسوف مشرق‌زمین در کنار انجام مطالعات کارشناسی و دقیق،  از دیگر موارد تأکید شده توسط رئیس بنیاد علمی _ فرهنگی بوعلی سینا بود.

 

وی با ابراز امیدواری برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر همایش زادروز بوعلی‌سینا، تحقق این موضوع را باعث عزت دنیوی و اجر اخروی دانست.

 

استفاده از ظرفیت بوعلیسینا برای پیشرفتهای علمی و فرهنگی

رئیس دانشگاه، بوعلی‌سینا را گوهر گرانبهای آرمیده در شهر همدان خواند که باید علاوه بر حفظ مقام معنوی و اقتدا به وی، از برکات و ظرفیت وجودش برای پیشرفت علمی، اقتصادی، فرهنگی و اشتغالزایی استفاده کرد.

 

دکتر سید حبیب‌اله موسوی‌بهار، گزارشی از اقدامات و مکاتبات انجام شده برای برگزاری همایش بوعلی‌سینا ارائه کرد و استفاده از تجربیات چند ساله گذشته را به منظور برگزاری باشکوه‌تر امسال این مراسم خواستار شد.

 

وی، استفاده از چهره‌های فاخر و اثرگذار هنری در همایش روز بوعلیسینا را به منظور تقویت فضای بین جامعه پزشکی و هنری موثر برشمرد و از مکاتبه برای دعوت از اعضای جامعه جراحان و پزشکان باتجربه در این روز خبر داد.

 

دکتر موسوی‌بهار ابراز امیدواری کرد که با اجرای برنامه‌های متنوع و پرمحتوا و با همکاری صدا و سیما بتوان از قابلیت‌های برگزاری این مراسم برای معرفی هر چه بیشتر همدان در سطح ملی و بین‌المللی سود برد تا شاهد ارتقای کیفی آن در سال‌های آینده باشیم.

 

رئیس دانشگاه، اجرای برنامه‌های متنوع و جدید از جمله بازدید از مناطق بکر استان در کنار اجرای آیین ادای احترام به شیخالرئیس، برگزاری مراسم سوگند توسط دانشجویان پزشکی، برپایی نمایشگاه جانبی، تبلیغات برای حضور آحاد مردم و ... را خواستار شد.

 

رونمایی از کتاب "مکتب سده" در همایش بوعلی‌سینا

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه با بیان اینکه همایش بوعلی‌سینا هر سال با شعار خاصی برگزار میشود، از برگزاری این کنگره در سال جاری با عنوان «همایش گیاهان دارویی و طب سینوی» خبر داد.

 

دکتر سعید بشیریان، هدف اصلی از برگزاری این همایش را شناساندن ظرفیت‌های استان همدان به منظور معرفی به عنوان قطب گیاهان دارویی در کشور دانست و افزود: همایش بوعلی‌سینا در دو قسمت  با حضور مقامات سیاسی و کشوری و برگزاری همایش ملی با انجام فراخوان ارسال مقاله برگزار می‌شود.

 

وی از رونمایی کتاب "مکتب سده" در خصوص تاریخ طب و طبابت در همدان همزمان با برگزاری این همایش خبر داد.

 

علی خاکسار، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان، ابعاد برگزاری این همایش را بر گردشگری حوزه سلامت موثر ارزیابی کرد و به بیان پیشنهادهایی برای برگزاری ملی‌تر این همایش پرداخت.

 

معاون سیمای صدا و سیمای مرکز همدان نیز بر وجود هماهنگی در مدیریت هنری به منظور همکاری بهتر و پوشش کامل خبری همایش بوعلی‌سینا تأکید کرد و از آمادگی کامل صدا و سیمای مرکز همدان برای پوشش استانی و سراسری این برنامه خبر داد.

 

حمید نظیری‌آستانه، ارتباط با مراکز صدا و سیمای استان‌ها، ارتباط زنده با شبکه خبر، انجام مصاحبه با چهره‌های ملی دعوت شده در همایش و... را از جمله موارد همکاری برشمرد و بر تأمین محتوای لازم با هدف اثرگذاری بر آحاد جامعه تأکید کرد.

 

همایش بوعلی‌سینا توسط دانشگاه علوم پزشکی، بنیاد علمی _ فرهنگی بوعلی و فرهنگستان علوم پزشکی با همکاری دستگاه‌ها و مراکز علمی و اجرایی استان با حضور مقامات کشوری، مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی، کمیسیون ملی یونسکو برگزار می‌شود.

 

 

 

۱۲ مرداد ۱۳۹۵ ۱۲:۴۲
پایگاه خبری وب‌دا در همدان، 11 مرداد 1395 - روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۹۰۱
کد خبر : ۴۷۳

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید