وزیر بهداشت: چیزی به نام طب اسلامی وجود ندارد

وزیر بهداشت: چیزی به نام طب اسلامی وجود ندارد
وزیر بهداشت گفت: حوزه غذا، آب و بهداشت از مسائل امنیتی جدا نیست و از جمله مواردی است که در آینده حاشیه‌سازی‌های زیادی درباره آن خواهد شد.

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد بوعلی‌سینا به نقل از خبرگزاری ایسنا، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در همایش تخصصی بهداشت عمومی و امنیت غذایی که به میزبانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران در تاریخ پنجم اسفندماه ۱۳۹۶ برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت آب و غذا در کشور مناسب است و نباید خودزنی کنیم چرا که بیشترین شایعات حتی در کشورهای پیشرفته نیز در حوزه غذاست و نباید فکر کنیم که با اظهارات منفی و ناامیدانه، جامعه دچار التهاب نمی‌شود.

 

هاشمی یادآور شد: اگر فردی محکومیت دارد و اجازه طبابت ندارد با آن برخورد می‌کنیم. همچنین در صورت مشاهده تخلف در داروخانه‌ها و موسسات پزشکی که بهداشت را به خوبی رعایت نمی‌کنند و زباله‌ها را به صورت صحیح دفع نمی‌کنند اختیاراتی مانند لغو پروانه یا عدم اعتباربخشی را در اختیار داریم.

 

هاشمی تاکید کرد: در مورد تخلفات با عنوان طب اسلامی بارها مراجع بزرگواری همچون آیت‌الله مکارم شیرازی، جوادی آملی و ری شهری (فردی که بیشترین تالیف در حوزه علوم حدیث و ائمه اطهار دارد) اعلام کردند که چیزی به نام طب اسلامی وجود ندارد و افرادی که در کسوت روحانیت یا غیر روحانیت در درمان مردم مداخله می‌کنند مورد تایید نیست زیرا در صورتی که مردم از درمان تجویز شده توسط آنها پاسخی نگیرند آن را به حساب اسلام و روحانیت می‌گذارند.

 

وزیر بهداشت افزود: خوشبختانه بزرگان حوزه علمیه و دادگاه ویژه روحانیت به حوزه تخلفات تحت عنوان طب اسلامی ورود کرده‌اند و می‌دانیم که لایه‌های پنهان این جریان چیست و در قانون به صراحت آمده اگر فردی در حوزه پزشکی صلاحیت ندارد و اقدام به مداخله در درمان می‌کند باید برخوردهای لازم با او انجام شود.

 

وزیر بهداشت در خصوص وضعیت عطاری‌ها در کشور هم اظهار کرد: برخی افراد افراطی طب مدرن را دارای منشاء صهیونیستی، آمریکایی و وارداتی می‌دانند و عنوان می‌کنند که ما در کشور طب اسلامی داریم اما همین افراد در صورتی که نیاز به اقدامات درمانی مانند دندانپزشکی داشته باشند به دندانپزشکان طب جدید مراجعه می‌کنند و حتی از داروهای خارجی استفاده می‌کنند. در مقابل، بعضی افراد در جامعه پزشکی باور و اعتقادی به طب سنتی ندارند اما در مراحلی که کاری از دستشان برنمی‌آید به طب سنتی مراجعه می‌کنند. باید بپذیریم که مردم طب سنتی را به عنوان طب مکمل قبول دارند.

 

وزیر بهداشت تصریح کرد: اگر مواردی از عرضه داروهای غیرمجاز و همچنین اضافه‌کردن مواد مخدر به برخی از گیاهان دارویی مشاهده شود، حتما به طور جدی برخورد قانونی خواهیم کرد.

 

 

۱۸ فروردین ۱۳۹۷ ۱۴:۱۶
خبرگزاری ایسنا، ۵ اسفندماه ۱۳۹۶ - روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۲,۹۱۲
کد خبر : ۶۴۷

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید