بزرگداشت دکتر غلامرضا اعوانی، عضو هیئت امنای بنیاد بوعلی‌سینا

بزرگداشت دکتر غلامرضا اعوانی، عضو هیئت امنای بنیاد بوعلی‌سینا
مراسم بزرگداشت غلامرضا اعوانی، عضور هیئت امنای بنیاد بوعلی‌سینا، چهارشنبه 26 دی ماه در تالار شهید مطهری(ره) انجمن برگزار می شود.

 

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، مراسم بزرگداشت غلامرضا اعوانی استاد بازنشسته دانشگاه شهید بهشتی، رئیس سابق موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، رئیس انجمن حکمت و فلسفه ایران و عضو هیئت امنای بنیاد بوعلی‌سینا؛ چهارشنبه ۲۶ دی ماه در تالار شهید مطهری(ره) انجمن برگزار می شود.

 

دراین مراسم که از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه در تالار شهید مطهری انجمن برگزار خواهد شد، حسن بلخاری، رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و عضو هیئت امنای بنیاد بوعلی‌سینا، مهدی محقق، رییس هیئت مدیره انجمن، رضا داوری اردکانی، رییس فرهنگستان علوم ایران و عضو هیئت امنای بنیاد بوعلی‌سینا، مصطفی محقق داماد، رئیس گروه علم و عضو پیوسته فرهنگستان علوم ایران و منوچهر صدوقی سها، عضو شورای علمی انجمن آثار و مفار فرهنگی سخنرانی خواهند کرد.

 

غلامرضا اعوانی در سال ۱۳۲۱ در سمنان به دنیا آمد. وی در کودکی راهی مکتبخانه شد تا خواندن و نوشتن، قرائت قرآن و آداب را بیاموزد.سپس به مدرسه علاء الدوله رفت و دوران ابتدایی به سبک جدید را پشت سرگذاشت.

 

اعوانی در دبیرستان به تحصیل در رشته ادبی پرداخت و در عین حال از مطالعه دورس دینی نیز غافل نبود.اودر سال ۱۳۴۰ با اخذ مدرک دیپلم دبیرستان به دلیل کسب رتبه ممتازی از دانشگاه آمریکایی بیروت بورس دریافت کرد و به آن دانشگاه رفت و در دوران تحصیل به فلسفه اسلامی علاقه‌مند شد.اعوانی پس از بازگشت به ایران در آزمون فوق لیسانس دانشگاه تهران پذیرفته شد و تز خود را با عنوان «وجود شناسی از دیدگاه کانت و ملاصدرا» نوشت. او در سال ۱۳۴۷ در آزمون دکترای همین دانشگاه شرکت کرد و در سال ۱۳۵۵  از رساله خود با عنوان «عقل و نفس در فلسفه افلوطین و تاثیر آن در فیلسوفان مسلمان و خاصه حکمت اشراق» دفاع کرد. اعوانی طی تحصیل از محضر اساتادان برجسته‌ای هم چون یحیی مهدوی، سیدحسین نصر، فرید و ایزوتسو بهره برده است. او در سال ۱۳۴۹ در دانشگاه شهید بهشتی به تدریس فلسفه مشغول شد و از سال ۱۳۶۳ ریاست انجمن حکمت و فلسفه را بر عهده گرفت و در سال ۱۳۷۲ استاد ممتاز دانشگاه شهید بهشتی شد، همچنین در سال ۱۳۸۰ در همایش نخست چهره‌های ماندگار در عرصه فرهنگ و علم برگزیده شد.این استاد حکمت و فلسفه، تسلط به زبان‌های انگلیسی، عربی، فرانسوی و همچنین با زبان‌های یونانی، لاتین قدیم، آلمانی آشنایی دارد.
 

 

 

 

۲۳ دی ۱۳۹۷ ۱۴:۴۳
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی |
تعداد بازدید : ۱,۶۰۵
کد خبر : ۷۰۳

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید