آگهی دعوت به کلاس آموزش متن خوانی کتاب قانون ابن سینا و کارگاه اصول و روش های تصحیح متون خطی

آگهی دعوت به کلاس آموزش متن خوانی کتاب قانون ابن سینا و کارگاه اصول و روش های تصحیح متون خطی
دو کارگاه آموزشی به همت مؤسسه توسعه دانش و پژوهش ایران و با تدریس استاد دکتر نجفقلی حبیبی برگزار می‌شود

 

 

 

 

دو کارگاه آموزش متن خوانی کتاب القانون فی الطب ابن سینا و کارگاه آموزش تصحیح نسخ خطی به همت مؤسسه توسعه دانش و پژوهش ایران و با تدریس استاد نجفقلی حبیبی مصحح انتقادی کتاب «القانون فی الطب» و همچنین مصحح «شرح مشکلات کتاب القانون» اثر فخر رازی؛ «مجموعه مصنفات شیخ اشراق» جلد چهارم، «رسائل الشجرة الإلهیة فی علوم الحقائق الرّبانیة» (کتاب سال جمهوری اسلامی در حوزه تصحیح، سال ۱۳۸۶) و بسیاری آثار دیگر در حوزه علوم عقلی اسلامی، برگزار می‌شود.

 

***

 

کتاب اول قانون که در سال ۹۷ به تصحیح دکتر حبیبی به زیور طبع آراسته گردیده است به چهار فن و هر فن به چند تعلیم تقسیم شده است. در دوره اول از آموزش متن خوانی کتاب قانون، تعلیم‌های اول، دوم و سوم از فن اول در طی یک نیمسال تحصیلی یعنی حدود چهار ماه تدریس می شود. شایان ذکر است که تعلیم اول شامل تعریف طب و موضوعات مورد بحث در آن، تعلیم دوم به ارکان چهارگانه یعنی زمین، آب، هوا و آتش و تعلیم سوم به مزاج‌های چهارگانه می‌پردازد.

***

این مؤسسه همچنین در راستای افزایش توانایی عملی پژوهشگران حوزه تصحیح نسخ خطی در نظر دارد اقدام به برگزاری کارگاه‌هایی در این حوزه نماید.

 

این کارگاه که با هدف ارتقاء مهارت عملی پژوهشگران تشکیل می‌گردد، دانش پژوهان پس از آشنایی کلی با اصول تصحیح نسخ خطی، تحت راهنمایی استاد نجفقلی حبیبی به صورت تجربی به کسب مهارت می‌پردازند.

 

کارگاه مناسب افرادی است که با زبان عربی آشنایی داشته باشند و در حوزه های فلسفه یا طب کار می کنند.

 

علاقه‌مندان برای ثبت نام در این دو کلاس آموزشی می‌توانند به سایت Irkd-iran.com مراجعه نموده و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کارگاه با شماره تلفن‌های ۶۶۹۴۴۵۵۷ و ۰۹۹۱۸۱۹۶۰۵۱ تماس حاصل فرمایند.

 

 

 

 

۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ۰۹:۲۲
پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه توسعه دانش و پژوهش ایران - روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۱,۸۰۵
کد خبر : ۷۶۵

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید