ریاست بنیاد بوعلی: بوعلی‌سینا را به جوانان بشناسانید تا راهش ادامه یابد

ریاست بنیاد بوعلی: بوعلی‌سینا را به جوانان بشناسانید تا راهش ادامه یابد

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا به نقل از روزنامه هگمتانه؛ آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی، نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان و رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا در گفتگو اختصاصی با خبرنگار هگمتانه، ضمن تبریک و گرامیداشت روز پزشک و با اشاره به شیوع ویروس منحوس کرونا در جهان اظهار کرد: اگر در این شرایط پزشکان حاذق و دلسوز و پرستاران و کادر درمانی فداکار نباشند شرایط به مراتب بدتر و این مرگ و میرها چندبرابر می‌شد.

 

وی ادامه داد: این مهم نشان می‌دهد که علم پزشکی بسیار مقدس است پزشکان متعهد و متخصصی که برای نجات جان انسان‌ها وارد میدان شدند و متأسفانه قربانی هم شدند که امیدوارم روح این عزیزان در جوار رحمت الهی شاد باشد.

 

آیت‌الله طه‌محمدی با اشاره به شخصیت بوعلی سینا خاطرنشان کرد: شیخ‌الرئیس حسین ابوعلی سینا یک شخصیت جهانی است که تمام جهان از شرق و غرب تا شمال و جنوب برای این شخصیت متعالی تکریم و عظمت قائل هستند.

 

رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا افزود: گاهی بنده چنین تعبیر می‌کنم که بوعلی سینا یک تنه کره زمین را فتح کرده است چرا که ما به کشورهای مختلف سفر کرده‌ایم و مراسم مختلفی در این کشورها برای بوعلی سینا برگزار شده بود که این از افتخارات کشورمان است که یک فیلسوف، پزشک، عارف حکیم و دانشمند نامدار در ایران اسلامی و آن هم در شهر همدان آرام گرفته است.

 

وی در مورد مقام علمی بوعلی سینا نیز اظهار کرد: بی‌شک سخن گفتن از مرتبه علمی و هوش و ذکاوت این دانشمند نامدار کتاب قطوری خواهد بود ما هر وقت بخواهیم عظمت بوعلی سینا را به جهان معرفی کنیم از زبان رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) استفاده می‌کنیم که فرمودند: بوعلی‌سینا کسی است که نظیری برای او بر روی کره زمین نمی‌توان یافت.

 

آیت‌الله طه‌محمدی با اشاره به خدمات بوعلی سینا نیز گفت: پزشکی امروز در جهان و به ویژه غرب به برکت دستاوردهای علمی بوعلی سیناست چرا که از صدها سال قبل اروپایی‌ها و امریکایی‌ها این علم را نداشتند بنابراین هر چه امروز آنها در پزشکی موفق هستند بر اساس شالوده علم پزشکی این مرد بزرگ جهانی است که رشد کرده است.

 

رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا با اشاره به شخصیت مذهبی و دینی شیخ‌الرئیس نیز گفت: برخی‌ها متأسفانه گرفتار تحجر و عقب ماندگی هستند آنها سعی می‌کنند چهره‌های درخشان اسلام و مکتب تشیع و اهل بیت(ع) را تخریب کنند به طور مثال برای تخریب شخصیت جهانی بوعلی سینا دست به کار شدند یک عده گفتند او مسلمان نیست عده‌ی دیگری گفتند ایشان شیعه نیست اما آن چیزی که اهل تحقیق به آن دست یافتند این است که اولا ایشان مسلمان است و ثانیا اهل ایمان است به گفته خود ایشان:

کفر چو منی گزاف و آسان نبود                                محکم‌تر از ایمان من ایمان نبود

در دهر یکی چون من و آن هم کافر                          پس در همه دهر یک مسلمان نبود

 

آیت‌الله طه‌محمدی ادامه داد: اگر بنا باشد بوعلی سینا مسلمان نباشد پس در دنیا یک نفر هم نیست البته این موضوع صرفا مربوط به بوعلی سینا نیست بلکه چهره‌های درخشان عالم شیعه را دشمنان آگاهانه و دوستان ناآگاهانه تخریب کرده اند.

 

وی با اشاره به اینکه نام بوعلی سینا «حسین» است افزود: ما به کشورهای بسیاری سفر کردیم تا این موضوع روشن شود و متأسفانه هنوز حتی بسیاری از مردم ایران نمی‌دانند که نام ایشان حسین است: «حسین‌ابن‌عبدالله‌ابن سینا»!

 

ایشان حتی در جایی روایت می‌کند:

با جان و روان بوعلی حب علی                   چون شیر و شکر به هم درآمیخته‌اند

 

رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا تصریح کرد: این وظیفه همه ملت‌ها به ویژه ما ایرانی‌ها و مخصوصا مسلمان‌ها و بالاخص ما شیعه‌ها است که جبران کنیم و چهره تخریب شده این شخصیت بزرگ جهانی را ترمیم کنیم.

 

وی با اشاره به فعالیت‌های بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا نیز گفت: متأسفانه بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی از نظر شرایط مالی به گونه‌ای است که آنگونه که باید نمی‌توانیم صدای خود را به جهان برسانیم!

 

امیدوارم شرایط به گونه‌ای فراهم شود که دولتمردان و علم شناسان یک عزمی بکنند تا ما بتوانیم چه در داخل کشور و چه در خارج کشور همایش‌های بزرگ و در شأن این شخصیت برگزارکنیم.

 

وی با اشاره به سفرهای متعدد به کشورهای مختلف از جمله آلمان و بلاروس برای معرفی و تبیین شخصیت بوعلی سینا خاطرنشان کرد: در همایش بلاروس با بیست میلیون جمعیت که مسلمانان و شیعیان این کشور به صدهزار نفر هم نمی‌رسد بالای دویست مقاله پیرامون شخصیت بوعلی سینا نگاشته شده بود که این یک افتخار بزرگ برای ما است.

 

آیت‌الله طه‌محمدی ضمن تشکر از مسوولان استان، دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا و تمامی پزشکان و پرستاران و کادر درمانی استان خاطرنشان کرد: تا جایی که امکان دارد روز پزشک روز بوعلی سینا و روز همدان را بزرگ بشمارید تا نسل‌های آینده با یک بصیرت بیشتری این عنصر مقدس را بشناسند و راه او را ادامه بدهند.

 

وی پیرامون سوال خبرنگار هگمتانه در مورد مصادره بوعلی سینا نیز گفت: عرب‌ها ادعا می‌کنند که بوعلی ایرانی نیست چراکه هزار و اندی سال پیش در ایران ما اینگونه بود که اکثر کتابها به زبان عربی نگاشته می‌شد و یا ترک‌ها معتقدند که بوعلی اهل ترکیه است!

 

افتخار ماست که در بستر این کشور زرخیز ایران اسلامی عناصری رشد می‌کنند که دنیا دوست دارند که ایشان را به نام خودشان ثبت کنند.

 

رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا افزود: علم بوعلی حتی می‌توان گفت در رشته‌های غیر پزشکی همچون فلسفه، عرفان و اخلاق از پزشکی بالاتر است که امیدواریم بتوانیم با احساس مسوولیت دین این انسان بزرگ را ادا کنیم.

 

وی با اشاره به اقدامات مؤثر بنیاد بوعلی در معرفی شخصیت این چهره بزرگ جهان اسلام نیز خاطرنشان کرد: سال 83 در همایش بزرگداشت بوعلی سینا در همدان علاوه بر شخصیت‌های علمی داخل کشور از 35 کشور جهان نیز به عنوان میهمان شرکت کرده بودند که این اقدامات بسیار کمک کننده است چرا که هر میهمان به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران می‌تواند معرف خوبی باشد.

 

 

۱ شهریور ۱۳۹۹ ۰۹:۲۷
روزنامه هگمتانه، شنبه یکم شهریورماه ۱۳۹۹ - روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۱,۲۲۷
کد خبر : ۸۳۶

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید