ادامه درس‌گفتارهای چهارشنبه ابن‌سینا از ۱۸ فروردین

ادامه درس‌گفتارهای چهارشنبه ابن‌سینا از ۱۸ فروردین
بررسی کارایی میراث ابن‌سینا در زمانه ما، در سال جدید از چهارشنبه هجدهم فروردین ۱۴۰۰ از سر گرفته می‌شود.


 

رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا در این‌باره گفت: درس گفتارهایی درباره بوعلی‌سینا که از بهمن ۹۹ شروع شده و چهارشنبه  هر هفته با حضور اساتید ابن‌سیناپژوه برگزار می‌شود، تا پایان تابستان۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

 

این برنامه به منظور معرفی و بازشناسی آثار و اندیشه‌های ابن‌سینا، با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد و همکاری بنیاد بوعلی‌سینا و مدیریت مؤسسه فرهنگی شهر کتاب تهران برپا می‌شود.

 

توکل دارائی با اشاره به سوابق فعالیت‌های شهر کتاب و مدیریت توانمند نشست‌های علمی آن توسط دکتر محمدخانی از زحمات وی تقدیر کرد و گفت: بسی جای امیدواری است که به میراث ابن‌سینا بزرگ در دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور بیش از گذشته توجه و التفات می‌شود و آگاهی نسل جدید دانشگاهی و علاقه‌مندان نسبت به آثار  مفاخر علمی کشور بویژه بوعلی، نوید راهگشایی برای انجام پژوهش‌های علمی در این زمینه است.

 

رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا افزود: هفتمین نشست از درس‌گفتارها در چهارشنبه ۱۸ فروردین ساعت ۱۱ صبح با سخنان دکتر سید نصرالله موسویان با عنوان "ابن‌سینا به چه کارمان می آید؟" از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهر کتاب به نشانی ketabofarhang، و تلگرام این مرکز به نشانی bookcity پخش می‌شود. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند فیلم این نشست را در آپارات ببینند.

 

بنا به این گزارش موضوع این سخنرانی به چگونگی امکان درک، جذابیت و تأثیرگذاری زبان و اندیشه‌های هزار ساله ابن‌سینا می‌پردازد و درباره چگونگی ساختن زبان فلسفی و منطقی ما، توسط این دانشمند و نیز صورت‌بندی مسائل اساسی و معرفی مفاهیم از سوی او برای فرارفتن از مرزهای فلسفه و منطق و حضور و نقش مرکزی آنها در ادبیات و دین سخن خواهد رفت.

 

دکتر موسویان همچنین درباه این موضوع که آیا درباره اهمیت ابن‌سینا در فرهنگ ایران اغزاق شده یا نه و نیز راه پیش‌روی ما در بازخوانی انتقادی میراث ابن‌سینا و آگاهی بر محدودیت‌ها و نواقص احتمالی آن  و نیز پرداختن به مسایل و موضوعاتی که احتمالاً بسیاری از آنها در روش ابن‌سینا قابل پاسخگویی هست یا نه، صحبت خواهد کرد.

 

در پایان ساختن یک چارچوب نوابن‌سینایی به عنوان قدم بعدی در این مسیر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

 

 

 

۱۴ فروردین ۱۴۰۰ ۱۰:۲۳
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۷۲۴
کد خبر : ۱,۱۳۹

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید