30 فیلسوف مسلمان از سراسر جهان میهمان جشنواره حکمت سینوی در همدان

30 فیلسوف مسلمان از سراسر جهان میهمان جشنواره حکمت سینوی در همدان
رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و عضو شورای راهبردی جایزه بین‌المللی بنیاد بوعلی‌سینا از حضور بیش از 30 اندیشمند مسلمان، از کشور‌هایی چون آمریکا، انگلیس، هند، ترکیه و ژاپن در روز جهانی فلسفه در ایران خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا، دکتر غلامرضا اعوانی گفت: برنامه‌های روز جهانی فلسفه در ایران طی چهار روز در تهران و همدان، در کنار آرامگاه بوعلی سینا طی روزهای 20 تا 22 آبان‌ماه با حضور اندیشمندان ایرانی و خارجی برگزار خواهد شد.

 

این عضو انجمن بین‌المللی فلسفه ادامه داد: در روزهای برگزاری مراسم روز جهانی فلسفه در ایران، بیش از 30 اندیشمند مسلمان از کشورهای ژاپن، آمریکا، هند، ترکیه، قزاقستان، مالزی، پاکستان، تاجیکستان و انگلیس میهمان مؤسسه‌پژوهشی حکمت و فلسفه‌ایران و بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا خواهند بود.

 

اعوانی یادآور شد: همچنین بیش از 60 نفر از استادان فلسفه‌ایرانی آخرین‌اندیشه‌های خود در حوزه‌فلسفه‌اسلامی و چاره‌اندیشی این فلسفه برای جهان معاصر را ارائه خواهند کرد.

 

عضو شورای راهبردی جایزه بین‌المللی بنیاد بوعلی‌سینا تصریح کرد: برنامه‌روز جهانی فلسفه امسال در ایران که به عنوان یکی از پایگاه‌های فلسفه در جهان اسلام است به صورت گسترده با موضوع «فلسفه‌اسلامی و چالش‌های جهان معاصر» برگزار می‌شود.

 

اعوانی با اشاره به اینکه این همایش به مناسبت روز جهانی فلسفه و با موافقت و همکاری یونسکو در تهران و از سوی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و بنیاد بوعلی‌سینا برگزار خواهد شد، تصریح کرد: از جمله موضوعات مورد بررسی در این همایش می‌توان به ارتباط میان نظر و عمل در فلسفه اسلامی و نیز فلسفه اسلامی و ارتباط آن با موضوعاتی چون اخلاق، زندگی روزمره، سیاست، هنر و ادبیات عنوان کرد.

 

اعوانی با اشاره به اینکه از انجمن بین‌المللی فلسفه‌اسلامی نیز چهره‌های مطرحی دعوت شده‌اند، خاطرنشان کرد: ادامه این همایش با عنوان جشنواره حکمت سینوی در همدان برگزار می‌شود که در آن زندگی و فلسفه ابن‌سینا مورد بررسی قرار می‌گیرد و در پایان جشنواره حکمت سینوی جوایز پنج‌گانه بین‌المللی بوعلی‌سینا به برگزیدگان  اهداء خواهد شد.

 

 

۲۵ مهر ۱۳۸۸ ۲۲:۴۷
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۲,۲۰۷
کد خبر : ۱۲

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید