مستند "قانون‌طب" از شبکه همدان پخش می‌شود

مستند "قانون‌طب" از شبکه همدان پخش می‌شود
مستند ٢ قسمتی "قانونِ طب" با موضوع پتانسیل استان همدان در زمینه کشت و فرآوری گیاهان دارویی در روزهای جمعه و شنبه ١٠ و ۱۱ تیرماه ١٤٠٠ ساعت ١٨ از شبکه همدان پخش می‌شود.

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا، تهیه کننده، کارگردان و پژوهشگر این مستند اکبر مخدومی است و به تلاش شرکتهای دانش بنیانی که با تکیه بر میراث طبی دانشمند ایرانی شیخ‌الرئیس، ابن‌سینای بزرگ و تلفیق  فناوری‌های جدید در تولید داروهای مبتنی بر طب سینوی فعالیت می‌کنند.

 

مستند "قانونِ‌طب"  که برگرفته از کتاب قانون ابن‌سینا است به ظرفیتهای طب ایرانی و دانش بالای ابن سینا می‌پردازد و  نوید آینده روشنی از طب ایرانی می‌دهد.

 

در این مستند، با اساتید و صاحب‌نظران طب سینوی، دکتر نجفقلی حبیبی، استاد فلسفه و مصصح کتاب القانون، دکتر محسن ناصری عضو فرهنگستان طب سنتی ایران، دکتر رزاقی،داروساز و محقق گیاهان دارویی، اسماعیل قادری، متخصص شیمی و پژوهشگر گیاهان دارویی، صادق زنگنه، مدیرعامل شرکت محصولات بهداشتی آلبودنت  و تولیدکننده اولین خمیردندان کاملا گیاهی، محمدکاظم رشیدی، مدیرعامل شرکت  نیکا با تولید ۱۸ محصول بهداشتی و دارویی متنوع و جدید از نسخه‌های ابن‌سینا، دکتر اسدیان رییس مرکز تحقیقات کشاورزی همدان و دکتر رمضان کلوندی از پژوهشگران و اساتید این مرکز، دکتر مامک هاشمی متخصص طب سنتی و چندین نفر از کسانی که در زمینه کشت و فرآوری گیاهان دارویی گفتگو شده است.

 

این مستند ۶۰ دقیقه‌ای علاوه بر بررسی گیاهان دارویی به زندگی ابن‌سینا  نیز پرداخته و گوینده متن صابر سماواتی با لهجه زیبای همدانی آن را روایت می‌کند.

 

این مستند در صداوسیمای مرکز همدان و با حمایتهای بنیاد بوعلی‌سینا، پارک علم و فناوری همدان و دانشگاه شاهد تهران در پاییز ۱۴۰۰ تولید شده است.

 

بنا به این گزارش عوامل این مستند، علیرضا رجبیان تصویربردار، علی خطیبی صدابردار، فرحناز اسکندرلو نویسنده، علی پورشعبانی تدوین‌گر، صابر سماواتی گفتارمتن و  مجید بابالو دستیار تهیه‌کننده هستند.

 

 

 

۱۰ مرداد ۱۴۰۱ ۰۸:۴۰
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۱,۱۱۹
کد خبر : ۱,۲۶۶

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید