همایش "سهروردی" اردیبهشت90،در سوریه برگزار می‎شود

همایش "سهروردی" اردیبهشت90،در سوریه برگزار می‎شود
همایش"سهروردی" با همکاری مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، دانشگاه تهران و دانشگاه حلب دراردیبهشت ماه سال 1390در سوریه برگزار می‎شود.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد بوعلی سینا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، معاون پژوهشی این موسسه  با اعلام این خبر  گفت: همایش "سهروردی "از 20 تا 22 اردیبهشت ماه سال آینده در دو شهر حلب و دمشق با شرکت بیست نفر از اساتید که هفت نفر ایرانی هستند برگزار میشود.

 

دکتر شهین اعوانی افزود: این همایش که همایشی بین دانشگاهی و تخصصی است با همکاری دانشگاههای کشورهای عربی ازجمله دانشگاه حلب و دمشق ازسوریه ومؤسسه پژوهشی جکمت و فلسفه ایران و دانشگاه تهران از ایران برگزار میشود.

 

معاون پژوهشی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران اهداف این کنگره را گسترش فلسفه اسلامی درجهان اسلام ذکر کرد.کشورهای عربی مشکلات خاص خود را در فلسفه دارند. شما وقتی به این کشورها برای مثال به سوریه نگاه میکنید فیلسوف را از کشور خود میدانند اما اینکه فیلسوف فلسفهاش چیست و چه گفتهاست در آن قسمت نقص دارند. هدف اصلی این کنگره معرفی سهروری و فلسفهاش در کشورهای عربی است و از اهداف دیگر این کنگره تعامل مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران با دانشگاههای سوریه و کشورهای اطراف آن است. با این همایش یک تعاملی اتفاق خواهد افتاد و ما با تعامل و ارتباطی که با آنها برقرار خواهیم کرد منابع خود را قوی میکنیم و این منابع را به آنها پیشنهاد میکنیم.

 

اعوانی محورهای این کنگره را هفت محور اعلام کرد و گفت: هرکسی که در این محورها توسط فراخوان ما مقاله‏ای بدهد که حرف نویی داشته باشد به سوریه اعزام خواهد شد و الا کسانی که تز دکترایشان درباره یکی از هفت محور ذکرشده باشد یا کتابی در این زمینه‏ها تألیف کرده باشند برای سخنرانی دعوت خواهند شد. این هفت محور عبارتند از:

1- جایگاه سهروردی درتاریخ فلسفه و تمدن اسلامی. 2- اوضاع فکری سیاسی علمی حلب در عصر سهروردی. 3- بخش تحلیلی درباره آثار سهروردی. 4- آراء خاص سهروردی در فلسفه که این قسمت را آقای دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی برعهده خواهند داشت. 5 -ارتباط عرفان و فلسفه در آثار سهروردی. 6 سهروردی رمز ارتباط فرهنگی میان ایران و جهان عرب. 7 تأملاتی درباره محاکمه سهروردی.

 

۱۲ بهمن ۱۳۸۹ ۰۹:۴۰
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران |
تعداد بازدید : ۱,۹۸۵
کد خبر : ۱۲۸

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید