کتاب جایزه بین‌المللی بنیاد بوعلی‌سینا با عنوان شرف‌الملک به بازار آمد

کتاب جایزه بین‌المللی بنیاد بوعلی‌سینا با عنوان شرف‌الملک به بازار آمد
گزارش جشنواره حکمت سینوی کتاب شرف‌الملک در 90صفحه‌ از انتشارات بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا منتشر شد. رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا در این‌باره گفت: این گزارش شامل آیین‌های رونمایی، گشایش، پایانی، مصاحبه مطبوعاتی و عکس‌های انتخابی از این آیین جهانی است.

 

توکل دارائی افزود: گزارش دو سخنرانی از دکتر غلامرضا اعوانی رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و عضو هیأت امنای بنیاد با عناوین "قدر ابن‌سینا را هنوز نشناخته‌ایم" و "صاحب‌نظران برجسته ایرانی برندگان جایزه بین‌المللی بنیاد بوعلی را انتخاب کرده‌اند". و دو سخنرانی از پروفسور زلفی‌گل با عناوین "توجه به نخبگان، جامعه را به قدرت و توسعه می‌رساند" و "گزارش شورای هماهنگی هیأت‌های داوری و گروه‌های علمی" در این کتاب درج شده است.

 

وی افزود: همچنین دو سخنرانی از یوسف شاه‌حسینی رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا و دبیر جشنواره حکمت سینوی با عناوین "پرتوی از خورشید دانایی" و "همدان به نام بوعلی پنج جایزه بین‌المللی اعطاء می‌کند" و سخنرانی استاندار سابق همدان و رئیس ستاد برگزاری جشنواره حکمت سینوی با عنوان "به میزبانی حکیمان افتخار می‌کنیم" نیز در این کتاب ارایه شده است.

 

دارائی اضافه کرد: سخنان رئیس جمهوری اسلامی ایران، دکتر محمود احمدی‌نژاد با عنوان "ابن‌سیناها نقطه اشتراک بشری هستند" و دکتر سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیأت امنای بنیاد بوعلی‌سینا با عنوان "گامی بلند برای صیانت از شخصیت ابن‌سینا" و سخنرانی دکتر علی‌اکبر ولایتی برنده جایزه پزشکی بوعلی‌سینا با عنوان "دانشنامه علایی بزرگترین سند هویت ایرانی شیخ‌الرئیس" جزو مطالب این کتاب است.

 

هم‌چنین سخنرانی‌های دکتر غلامعلی حدادعادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره "تحکیم تفکر عقلانی در تمدن اسلامی توسط ابن‌‌سینا" و دکتر مهدی سنایی، نماینده نهاوند با عنوان "بوعلی پیوند دهنده تمدن ایرانی، اسلامی" در این کتاب درج شده است.

 

وی با اشاره به اهدای جایزه فلسفه اسلامی به آیت‌الله جوادی آملی در جشنواره حکمت سینوی در آبان ماه 1388؛ گفت: جناب آیت الله جوادی آملی به عنوان سرآمد فلسفه و حکمت اسلامی در زمانه ما، باتوجه به علاقه وافر خود به اندیشه و افکار شیخ‌الرئیس هم در آیین گشایش به جشنواره پیام دادند و هم در پیامی تصویری درباره این فیلسوف بزرگ و جهانی ایران، نظرات ارزشمندی ارایه کرده‌اند که در این کتاب ذکر شده است با این یادآوری که در پیام تصویری خود، بوعلی‌سینا را شناسنامه ایران و اسلام عنوان کرده‌اند.

 

دارائی درباره بازتاب جشنواره حکمت سینوی نیز گفت: احیای فلسفه اسلامی از طریق این گونه برنامه‌های تشویقی، محرک و هویت‌ساز می‌تواند نسل جدید را با داشته‌های علمی و فرهنگی گذشتگان آشنا کند و استقبال از این برنامه‌که با حضور مقام ریاست جمهوری و دانشمندان و فیلسوفان ابن‌سینا پژوه داخلی و خارجی انجام شد، نشان از موفقیت این جشنواره و به ویژه اهدای جایزه صدهزار دلاری به نام بوعلی‌سینا است. از جمله ثمرات این برنامه‌موافقت با احداث پژوهشکده حکیم هزاره‌ها در همدان بود که انشاءالله با موافقت نهایی وزارت علوم در این شهر دایر می‌شود.

 

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با فراهم شدن شرایط لازم، دومین دوره اهدای جایزه بین‌المللی بنیاد بوعلی‌سینا به نحو شایسته و در خور عظمت شیخ‌الرئیس در آبان امسال در همدان برگزار شود.

 

 

 

۳۱ فروردین ۱۳۹۰ ۱۳:۳۲
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۲,۵۰۷
کد خبر : ۱۳۲

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید