گرامیداشت مقام ملاصدرا

گرامیداشت مقام ملاصدرا
نگاهی به اخلاق و فلسفه اخلاق در حکمت متعالیه به گزارش روابط عمومی واموربین الملل بنیاد بوعلی سینا، بنیاد حکمت اسلامی صدرا در نظر دارد چون سالهای گذشته بمناسبت روز ملاصدرا (اول خرداد ماه)، همایشی را جهت گرامیداشت مقام حکیم صدرالمتألهین (ره) برگزار نماید.

 

در این کنگره یک روزه، جوانب مختلف آراء و آثار این اندیشمند و محدث بزرگ ایرانی پیرامون موضوع «اخلاق متعالیه» از 8 صبح تا 6 بعدازظهر یکشنبه، یکم خرداد سال جاری، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

 این اجلاس که با هدف بهره گیری از الگوی حکمت متعالیه در جامعه امروز برگزار می گردد، با سخنان آیت الله سید محمد خامنه ای، ریاست بنیاد حکمت اسلامی صدرا آغاز و پس از آن، دیگر اساتید و فرهیختگان برجسته فلسفه کشور به ایراد سخنان خود خواهند پرداخت.

 

در پانزدهمین بزرگداشت مقام حکیم ایرانی صدرالمتألهین شیرازی، اساتید حوزه و دانشگاه، اندیشمندان و پژوهشگران فلسفه، کلام، عرفان و همچنین دانشجویان شرکت دارند.

 

گفتنی است از میان بیش از صد مقاله ای که تاکنون به دبیرخانه این همایش ارسال شده، هفتاد مقاله برتر توسط کمیته ارزیابی پژوهشها برگزیده شده و مقالات برگزیده، در شماره های آتی فصلنامه علمی ـ تخصصی «خردنامه صدرا» به چاپ خواهد رسید.

 

لازم بذکر است، برگزاری نمایشگاهی از کتب منتشر شده توسط انتشارات بنیاد حکمت اسلامی صدرا و عرضه مجموعه ارزشمند 8جلدی تفاسیر حکیم ملاصدرا از قرآن حکیم و دیگر کتب تازه به چاپ رسیده و همچنین غرفه ای جهت معرفی طرح تدوین تاریخ جامع حکمت و فلسفه، از برنامه های جانبی بنیاد صدرا در این اجلاس است.

 

 

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۰:۱۵
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۲,۵۶۴
کد خبر : ۱۳۳

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید