قانون طب ابن سینا برای پزشکان تاجیک منتشر شد

قانون طب ابن سینا برای پزشکان تاجیک منتشر شد
به ابتکار پژوهشگاه فلسفه آکادمی علوم تاجیکستان کتاب قانون طب ابو علی سینا، دانشمند و پزشک نامدار ایرانی منتشر شد.

 

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پایگاه خبری خاور جمهوری تاجیکستان، قانون طب جلد نخست آثار 12 جلدی بوعلی سیناست که به مناسبت بیستمین سالگرد استقلال تاجیکستان به زبان فارسی و خط سریلیک منتشر شده است.

 

دکتر یوسف نور علی اف، دانشمند و فیلسوف معروف تاجیک و عضو آکادمی علوم پزشکی ایران بر این کتاب که توسط عبدالغفار شریف اف و کشور اسکدیف، کارمندان پژوهشگاه تدوین شده، مقدمه نوشته است.

 

به گفته عبدالواحد شمالف، رییس پژوهشگاه فلسفه آکادمی علوم تاجیکستان، این کتاب برای استفاده پزشکان تاجیک در نظر گرفته شده و قرار است تا پایان سال جاری میلادی 5 جلد دیگر از آثار بوعلی سینا توسط این پژوهشگاه منتشر شود.

 

ابوعلی حسین بن عبدالله بن سینا، مشهور به ابوعلی سینا، ابن سینا و پور سینا (زادهٔ اول شهریور ۳۵۹ خورشیدی در بخارا-درگذشتهٔ ۴۱۶ خورشیدی در همدان، ۳۷۰-۴۲۸ قمری، ۹۸۰-۱۰۳۷ میلادی)، از مشهورترین و تاثیرگذارترینِ فیلسوفان و دانشمندان ایرانی جهان اسلام بود. وی ۴۵۰ کتاب در زمینه‌های گوناگون نوشته که شمار زیادی از آن‌ها در مورد پزشکی و فلسفه است. جرج سارتن تاریخ دان علوم آمریکایی - بلژیکی او را مشهورترین دانشمند سرزمین‌های اسلامی نامیده است. کتاب معروف او "قانون" است.

 

۲۹ تیر ۱۳۹۰ ۱۰:۴۲
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا به نقل از خبرگزاری ایبنا |
تعداد بازدید : ۲,۵۴۰
کد خبر : ۱۳۷

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید