بنیاد بوعلی سینا شرح استاد انوار بر شفای ابن سینا را تا پایان سال آینده منتشر می کند

بنیاد بوعلی سینا شرح استاد انوار بر شفای ابن سینا را تا پایان سال آینده منتشر می کند
بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا شرح استاد انوار بر کلیات کتاب شفای ابن سینا را با نظارت ایشان تا پایان سال آینده منتشر و به دست علاقه مندان خواهد رساند

 

رئیس روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد بوعلی سینا با ذکر این مطلب افزود: استاد انوار نسخه شناس، فهرست نگار و مصحح نامدار نسخ خطی این شرح را طی 12 سال نگاشته است.

 

توکل دارائی ادامه داد: بنیاد بوعلی سینا این شرح را با نظارت علمی استاد و همکاری چند تن از اساتید و صاحبنظران به همراه متن عربی شفا در 20 جلد منتشر خواهد کرد.

 

دارائی اظهار کرد: با توجه به اینکه کتاب "شفا" مهمترین اثر شیخ الرئیس و از بزرگترین کتابهای مرجع فلسفی در هزاره­ های گذشته بوده است تاکنون شرح کاملی از آن در دسترس پ‍ژوهشگران، دانشجویان و اهل فلسفه و حکمت نبوده است.

 

وی تصریح کرد: اقدام بی نظیر استاد انوار که عاشقانه اقدام به این کار مهم علمی کرده، قابل ستایش و تقدیر است و جناب استاد نخستین شخصیت علمی است که بر همه قسمت های کتاب دایرة المعارف فلسفی شفا به طور کامل شرح نوشته است.

 

دارائی بیان کرد: کتاب شفا دارای چهار بخش شامل طبیعیات مشتمل بر چهار فن سماء طبیعی، آسمان و عالم، کون و فساد و افعال و انفعالات است، ریاضیات مشتمل بر چهار فن اصول هندسه و علم هیات و منطق مشتمل بر منطق تئوری، عملی و الهیات است و استاد انوار با توجه به تسلط علمی خود بر همه بخش ها، بر آن شرح نوشته است.

 

دارائی خاطرنشان کرد: این شرح تا پایان سال آینده در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت. وی در ادامه گفت: با توجه به رسالت بنیاد بوعلی در انتشار آثار و اندیشه­ های ابن سینا، حمایت از چاپ و تصحیح انتقادی آثار فلسفی و پزشکی او نیز در دستور کار قرار دارد.

 

وی اضافه کرد: انتظار می رود بودجه لازم برای انجام این پژوهشهای اساسی درباره این چهره تابناک علم و دانش ایران و اسلام در اختیار بنیاد قرار گیرد.

 

دارائی در پایان عنوان کرد: با توجه به رقابتهای موجود در زمینه تصاحب دانشمندان ایرانی توسط کشورهای دیگر و منتسب کردن آنان به عنوان فردی با هویت غیر ایرانی خواستار حمایت و یاری مسؤولان کشور و استان در جهت دستیابی به اهداف جهانی بنیاد بوعلی به منظور تکریم و بزرگداشت شیخ الرئیس هستیم.

 

 

۳۰ شهریور ۱۳۹۰ ۰۹:۴۰
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۲,۱۵۲
کد خبر : ۱۴۳

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید