آیت الله محمدی در شورای اداری استان همدان: مدیران استان دین خود را نسبت به بوعلی‌سینا ادا کنند

آیت الله محمدی در شورای اداری استان همدان: مدیران استان دین خود را نسبت به بوعلی‌سینا ادا کنند
امیدواریم برای رضای خداوند، مدیران استان همدان دین خود را نسبت به شخصیت بزرگ ابن‌سینا ادا کنند.

 

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا آیت‌الله طه‌محمدی رئیس بنیاد بوعلی‌سینا در جلسه شورای اداری استان همدان- پنج‌شنبه 21 مهر 1390- با اشاره به اهمیت وجود شخصیت‌های ارزشمند و عالیقدر علمی مانند شیخ‌الرئیس که مایه فخر ایران و اسلام هستند؛ پذیرش ریاست بنیاد بوعلی‌سینا را توسط خود از عنایات شیخ‌الرئیس ذکر کرد و گفت: همه می‌دانیم که ابن‌سینا تأثیر مهمی بر فلسفه و حکمت اسلامی داشته است و این چهره سرشناس علمی بایستی بیش از این مورد توجه قرار گیرد و باتوجه به این که کشورهای مختلفی دارای بنیادی به نام ابن‌سینا هستند‌، انتظار می‌رود در شهر بوعلی نیز به بنیادی که به نام ایشان است توجه بیشتری می‌شود.

 

آیت‌الله محمدی سپس با تجلیل از بزرگان برآمده از همدان هم‌چون میرسید علی همدانی، تأثیر این شخصیت بزرگ در دره کشمیر و اسلام آوردن مردم آن دیار را یادآور شد و خواستار توجه بیشتر به بزرگداشت این نام‌آوران علمی و فرهنگی شد.

 

رئیس بنیاد بوعلی‌سینا هم‌چنین باتوجه به مصوبه سفر دور چهارم هیأت دولت به استان همدان، و تأکید ریاست جمهوری اسلامی مبنی بر اختصاص بودجه برای این بنیاد، خواستار اهتمام و کمک مسئولان شد.

 

کرم‌رضا پیریایی استاندار همدان نیز در این جلسه پذیرش حکم ریاست بنیاد بوعلی از جانب آیت‌الله محمدی را که توسط وزیر ارشاد و رئیس هیأت امنای این بنیاد صادر شده است را قابل تقدیر دانست و گفت: چون بنیاد بوعلی‌سینا می‌خواهد کار مهمی انجام دهد باید شخصیت علمی شایسته و بزرگی ریاست آنرا به عهده داشته باشد و آیت‌الله محمدی نیز واجد این صفات است.

 

استاندار همدان هم‌چنین مصوبات هیأت دولت برای احداث ساختمان بنیاد و کمک به برگزاری جشنواره حکمت سینوی را در حال پی‌گیری ذکر کرد و افزود: سال آینده جشنواره حکمت سینوی را برگزار می‌کنیم و از این که دکتر مرادی استاندار سابق همدان بنیان این بنیاد را خوب بنا نهاده است از ایشان تشکر می‌کنیم و آماده هستیم هرگونه آیت‌الله محمدی تشخیص دهد، شرایط لازم را برای فعالیت بنیاد فراهم نماییم.

 

لازم به ذکر است بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا مصوبه سال 1383 شورای عالی انقلاب فرهنگی است و رئیس آن با رای هیات امنا و حکم ریاست هیات امنا ( وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ) به مدت 4 سال بر اساس ماده 12، فصل سوم اساسنامه آن منصوب می شود.

 

اعضای هیات امنای بنیاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، روسای فرهنگستان های علوم پزشکی و علوم، روسای بنیاد ایران شناسی، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نماینده دائم ایران در یونسکو، استاندار همدان، 3 نفر شخصیت حقیقی و رئیس بنیاد می باشند.

 

 

۲۱ مهر ۱۳۹۰ ۱۳:۲۹
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۱,۸۸۸
کد خبر : ۱۴۴

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید