بررسی پزشکی سنتی و مدرن در بخارا زادگاه ابن‌سینا

بررسی پزشکی سنتی و مدرن در بخارا زادگاه ابن‌سینا
25 آذر ماه برگزار می‌شود

 

ششمین همایش بین‌المللی پزشکی سنتی و مدرن، میراث گرانبهای بوعلی‌سینا روزهای 25 و26 آذر ماه امسال با حضور دانشمندان مدعو در بخارا زادگاه ابن‌سینا برگزار می‌شود.

 

رئیس روابط‌عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا در این‌باره گفت: همایش‌های سالانه ابن‌سیناپژوهی که در کشور ازبکستان برگزار می‌شود بیشتر در حوزه پزشکی است که از سال گذشته یکی از اساتید صاحب‌نظر از سوی بنیاد بوعلی‌سینا در این همایش شرکت می کند.

 

این همایش که با حضور دانشمندان، پزشکان، محققان و کارشناسان کشورهای مختلف برگزار‌‌می‌شود، اهمیت میراث پزشکی شیخ‌الرئیس بوعلی‌سینا در جهان امروز و آموزه‌های ماندگارش برای جهانیان را مورد بررسی قرار می‌دهد.

 

توکل دارائی افزود: در این همایش میراث علوم پزشکی بوعلی‌سینا در رشد پزشکی جهان، نقش آموزه‌های وی در شکل‌گیری سبک زندگی سالم، آموزه‌های ابن‌سینا در تشخیص، پیشگیری؛ و درمان  بیماری و نیاز به استفاده از آن در پزشکی مدرن، نقش و اهمیت نظریه ابن‌‌سینا در توسعه برنامه نسل سالم در جهان امروز، آموزه‌های ابن‌سینا در مورد سلامتی بدن و طبیعت مزاج انسان، اهمیت و چشم‌انداز میراث غنی ابن‌سینا در داروسازی و داروشناسی،‌ جایگاه آموزه‌های ابن‌سینا در طب سنتی،و کمک‌های پزشکی عمومی در تعلیمات ابن‌سینا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

دارائی با اشاره به پیوندهای فرهنگی کشورهای آسیای میانه با ایران، میراث شیخ‌الرئیس بوعلی‌سینا و دانشمندان زاده شده در گستره جغرافیایی ایران بزرک را نقطه اتصال و اشتراک فرهنگی این کشورها با ایران ذکر کرد و افزود:

دانشمندان بالیده و پرورش‌یافته حوزه تمدنی ایران بزرگ هر کدام سهم شایسته و ارزنده‌ای در پیشرفت علم بشریت داشته‌اند و خدمات آنان به همه انسان‌ها غیرقابل انکار است، چنانچه شخصیت بزرگی مانند بوعلی‌سینا با تاثیرات ماندگارش در فلسفه و پزشکی هزاره گذشته، مایه مباهات ایرانیان است.

 

وی در زمینه همکاری با مراکز علمی ازبکستان نیز گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد بوعلی‌سینا و انجمن طب سنتی ازبکستان امضاء شده است که بر پایه آن همکاری‌های علمی در زمینه‌های برگزاری همایش و پژوهش‌های مشترک شکل گرفته است.

 

دارائی خاطر نشان کرد: در همایش مذکور که قرار است در بخارا برگزار شود،از طرف بنیاد بوعلی‌سینا، دکتر رضا صفی‌آریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، مقاله ارایه خواهد کرد.

 

وی در پایان همکاری و پی‌گیری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در تاشکند که با علایق ویژه در پی‌‌گیری همکاری‌های علمی بین بنیاد بوعلی‌سینا و طرف ازبکی مشارکت دارد را ستود و گفت: با مساعدت رایزنی فرهنگی ایران در تاشکند چندین برنامه علمی وفرهنگی از جمله دوبله سریال بوعلی‌سینا به زبان ازبکی و خواهر خواندگی شهرهای همدان و بخارا در دستور کار قرار دارد.

 

 

 

۲ آذر ۱۳۹۰ ۱۴:۴۸
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۲,۹۴۱
کد خبر : ۱۴۷

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید