بنیاد بوعلی‌سینا و دانشگاه قم درباره حکمت سینوی پژوهش می‌کنند

بنیاد بوعلی‌سینا و دانشگاه قم درباره حکمت سینوی پژوهش می‌کنند
بنیاد بوعلی‌سینا و دانشگاه قم در زمینه ابن‌سیناپژوهی همکاری می‌کنند.

 

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا، در دیدار آیت‌الله محمدی رئیس بنیاد بوعلی‌سینا و آیت‌الله بهشتی رئیس دانشگاه قم زمینه‌های همکاری علمی و پژوهشی درباره حکمت سینوی بررسی شد.

 

در این دیدار که در دانشگاه قم انجام شد، آیت‌الله بهشتی رئیس دانشگاه قم و عضو شورای علمی بنیاد بوعلی‌سینا بر اهمیت توجه به فلسفه اسلامی به‌ویژه قله بلند حکمت اسلامی شیخ‌الرئیس بوعلی تأکید کرد و گفت: حکمت ابن‌سینا با همه شهرت و معروفیتش هنوز ناشناخته مانده و برای دریافت‌های نوین از حکمت مشرقی این شخصیت بزرگ بایستی طرح‌های پژوهشی تازه‌ای انجام گیرد.

 

دکتر بهشتی درباره همکاری‌های علمی دانشگاه قم و بنیاد بوعلی‌سینا نیز افزود: آمادگی داریم در زمینه همایش‌های علمی و فرهنگی و پژوهش‌های مرتبط همکاری داشته باشیم.

 

آیت‌الله محمدی رئیس بنیاد بوعلی‌سینا نیز خاطرنشان کرد ابن‌سینا چهره ماندگار حکمت و دانایی است و بنیاد بوعلی براساس اهداف خود مصمم است حکمت این استوانه دانش را احیا کرده و برای ترویج افکار و اندیشه‌هایش با همکاری دانشمندان و اهل فضل پژوهش و تحقیق‌های جدید ارایه نماید.

 

رئیس بنیاد بوعلی‌سینا اظهار امیدواری کرد با همکاری طرفین راه‌های نوین جهت معرفی منطق، حکمت عملی و عرفان ابن‌سینا از طریق چاپ کتب و مقالات و برگزاری همایش‌های علمی گشوده شود.

 

در این نشست دکتر جوادی رئیس روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه قم و توکل دارائی رئیس روابط‌عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای همکاری‌های طرفین و نیز مشورت‌های انجام گرفته برای برگزاری نشست‌های علمی و انتشار دفاتر بوعلی‌سیناشناسی ارایه کردند.

 

بنابه گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا در پایان مقرر شد جلسات هماهنگی و مشاوره بین مسئولان دانشگاه قم و بنیاد بوعلی‌سینا به طور منظم ادامه پیدا کند.

 

 

 

۶ بهمن ۱۳۹۰ ۱۲:۵۴
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۲,۴۴۸
کد خبر : ۱۵۵

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید