دومین جشنواره حکمت سینوی امسال برگزار می‌شود

دومین جشنواره حکمت سینوی امسال برگزار می‌شود
جلسه هیأت امنای بنیاد علمی فرهنگی بوعلی‌سینا در عالی‌ترین سطح در دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح دیروز دوشنبه 4 اردیبهشت‌ماه برگزار شد. با تصویب هیأت امنای بنیاد بوعلی‌سینا،دومین جشنواره حکمت سینوی امسال برگزار می‌شود.

 

در این جلسه که حسن موسوی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور، خرم شاد رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، آیت‌ا... طه محمدی رئیس بنیاد بوعلی‌سینا، استاندار همدان، شاه‌حسینی رئیس سابق بنیاد بوعلی و زلفی‌گل بازرس بنیاد بوعلی حضور داشتند به اتفاق آرا در مورد برگزاری جشنواره حکمت سینوی و اهدای دومین جایزه بین‌المللی بنیاد بوعلی‌سینا تصمیم گرفته شد.


رئیس روابط عمومی بنیاد بوعلی‌سینا در گفت‌وگو با همدان‌پیام در خصوص مصوبات این جلسه گفت:‌ مقرر شد این جشنواره با تأمین اعتبار از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری همدان در 3 ماهه چهارم سال جاری برپا شود.


به گفته توکل دارائی اعضای جلسه با ابراز رضایت از برگزاری اولین دوره جشنواره حکمت سینوی و بازتاب‌های علمی و فرهنگی داخلی و خارجی آن اظهار امیدواری کردند: جشنواره‌ای که امسال برگزار خواهد شد، بتواند در معرفی شخصیت جهانی بوعلی‌سینا و انجام وظایف بنیاد و نیز پاسداری از هویت بزرگان علم و فرهنگ ایران‌زمین رسالت خود را به نحو شایسته‌ای ایفا نماید.


همچنین در این جلسه با اظهار رضایت اعضا مقرر شد فعالیت‌های بین‌المللی بنیاد با همکاری سازمان‌های ذی‌ربط داخلی و خارجی,  با همکاری اجرایی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تقویت شده و در راستای برگزاری همایش‌های مشترک در داخل و خارج برنامه‌ریزی لازم در سال جاری و سال‌های آتی انجام گیرد.


دارائی از جمله برنامه‌های پیشنهادی برای فعالیت‌های بین‌المللی بنیاد بوعلی‌سینا را برگزاری همایش بزرگداشت میرسیدعلی همدانی، عارف بزرگ ایرانی مدفون در تاجیکستان در قالب جشنواره حکمت سینوی و برنامه‌های مشابه در داخل و خارج عنوان کرد که اعضای حاضر اظهار امیدواری کردند در تقویت روابط فرهنگی ایران با کشورهای آسیای میانه مؤثر باشد.


همچنین قرار شد در خصوص ایجاد پژوهشکده حکیم هزاره‌ها با همکاری دانشگاه بوعلی‌سینا راهکارهای لازم برای اجرایی شدن آن مورد بررسی قرار گیرد تا در جلسه آتی هیأت امنای بنیاد نسبت به تصویب اساسنامه اقدام گردد.


رئیس روابط عمومی بنیاد بوعلی‌سینا اضافه کرده یکی از مصوبات شایسته این جلسه برگزیدن زلفی‌گل رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا به عنوان بازرس قانونی بنیاد بوعلی‌سینا بود که به اتفاق آرا به این سمت برگزیده شد.


همچنین درمورد احداث ساختمان بنیاد بوعلی‌سینا استاندار همدان قول مساعد برای پیگیری مصوبه هیأت دولت در این زمینه را داد. علاوه بر آن استاندار قول مساعد برای هرگونه تملک مالی برای بنیاد بوعلی‌سینا را داد.


در این نشست آیت‌ا... محمدی رئیس بنیاد بوعلی‌سینا در صحبت‌های کوتاهی درباره نقش فلسفه و حکمت این بنیاد در تمدن ایران اسلامی و جایگاه شایسته این دانشمند بزرگ به عنوان چهره برجسته جهانی ایران سخنانی ایراد کرد و خواستار مساعدت مسئولان کشور و از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد و اعضای هیأت امنا برای تحقق اهداف این بنیاد شد. همچنین یوسف شاه‌حسینی رئیس سابق بنیاد و عضو فعلی هیأت امنای این بنیاد  گزارش مبسوطی از فعالیت‌های علمی و فرهنگی بنیاد در طول 4 سال گذشته داد و برنامه‌های آتی آن را تشریح کرد.

 

شاه‌حسینی با توجه به برگزاری همایش پاسداشت حکیم هزاره‌ها جشنواره حکمت سینوی و برگزاری همایش‌های پاسداشت شیخ‌الرئیس به همکاری با مراکز علمی کشورهای ازبکستان، هندوستان و تاجیکستان و نقش مؤثر این بنیاد در معرفی جایگاه والای شیخ‌الرئیس اشاره کرد.

 

۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۳:۲۱
روزنامه همدان‌پیام؛ 5 اردیبهشت‌ماه 1391 - روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۱,۵۶۳
کد خبر : ۱۶۱

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید