تصحیح کتاب قانون توسط بنیاد بوعلی در هزاره تألیف

تصحیح کتاب قانون توسط بنیاد بوعلی در هزاره تألیف
رئیس روابط‌عمومی بنیاد بوعلی‌سینا، برنامه‌های این بنیاد در سالروز تولد شیخ‌الرئیس بوعلی‌سینا در اول شهریور 91 را تشریح کرد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل این بنیاد، توکل دارائی در تشریح جزئیات گرامیداشت سالروز تولد ابوعلی‌سینا گفت: ضمن تبریک زادروز جناب شرف‌الملک، حجت‌الحق، بوعلی‌سینا که از زمره سرآمدان علم و دانایی هزاره گذشته است؛ این بنیاد در روز چهارشنبه اول شهریور در سه برنامه جداگانه نسبت به مقام شامخ این شخصیت جهانی ادای احترام خواهد کرد و یاد آن یگانه اعصار را گرامی خواهد داشت.

 

رئیس روابط‌عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا اضافه کرد: صبح روز چهارشنبه اول شهریور، مصاحبه مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی رئیس بنیاد، میهمان علمی با عنوان مصحح کتاب شریف قانون و دیگر مسئولان، انجام خواهد شد که در آن اهداف و برنامه های آتی بنیاد؛ از جمله جشنواره حکمت سینوی، چشم‌انداز همکاری‌های بین‌المللی و گزارشی از طرح تصحیح انتقادی کتاب "قانون در طب" که کتاب اول آن آماده چاپ است، تشریح خواهد شد.

 

توکل دارائی با اشاره به همکاری بنیاد بوعلی‌سینا با دیگر ادارات در برگزاری پاسداشت ابن‌سینا در این روز گفت: عصر روز چهارشنبه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی همدان و با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهر همدان و اصحاب رسانه با اهدای گل به مرقد شریف جناب بوعلی‌سینا، هزار و سی و دومین سال تولد آن دانشمند ارجمند، گرامی داشته می‌شود.

 

دارائی در تشریح گرامیداشت روز پزشک نیز گفت: مجمع عمومی یونسکو، سال‌های 2012 و 2013 برابر با 1392-1391 را برای گرامیداشت هزارمین سال تألیف کتاب مستطاب "قانون در طب" بوعلی‌سینا ثبت و به کشورهای جهان اعلام کرده است.

 

بنیاد بوعلی‌سینا به نوبه خود سعی دارد در فرصت‌های پیش رو و در سال‌های 91 و 92 در همایش و نشست‌های علمی و از جمله انتشار تصحیح انتقادی کتاب قانون؛ از طریق همکاری با سازمان های علمی، فرهنگی و اجرایی ذی‌ربط، وظیفه خود را در این زمینه ایفا نماید.

 

وی افزود: هرچند کتاب قانون و تأثیرات آن، تنها مرتبط به شهر همدان و حتی ایران نیست بلکه بر طب جوامع شرقی و غربی در هزاره گذشته اثرگذار بوده است و بسیاری از کشورها در پاسداشت این مصوبه یونسکو، تشریک مساعی دارند؛ اما در شهر همدان و با مدیریت بنیاد بوعلی‌سینا برنامه‌هایی از روز تولد بوعلی‌سینا شروع خواهد شد و در طول سال به مناسبت های مختلف و با همکاری سایر استان‌ها و دانشگاه‌ها و نیز در خارج از کشور اجرا خواهد شد.

 

اولین اقدام در این زمینه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی همدان در برگزاری روز پزشک است که سازمان نظام پزشکی و بسیج جامعه پزشکی نیز در این زمینه مساعدت خواهند کرد.

 

این برنامه با شرکت مدعوین پزشک از شهرهای همدان و بهار در باغ دانشگاه علوم پزشکی در شامگاه ولادت بوعلی‌سینا در روز چهارشنبه، اول شهریور انجام خواهد شد و ضمن تجلیل از پزشکان نمونه، درباره عظمت علمی شیخ‌الرئیس به ویژه در زمینه طب سینوی، سخنانی ایراد خواهد شد.

 

دارائی همچنین افزود: سخنرانان ویژه این مراسم، جناب آیت‌ا... محمدی، ریاست بنیاد بوعلی‌سینا، جناب دکتر حبیبی از گروه مصححین کتاب قانون و جناب دکتر صفی‌آریان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان خواهند بود.

 

رئیس روابط‌عمومی و امور بین الملل بنیاد بوعلی‌سینا، اهدای کتب و قاب‌های نفیس از چهره بوعلی‌سینا به دانشگاه‌ها، بیمارستان ها و ادارات را از جمله اقدامات فرهنگی در این روز ذکر کرد و در خصوص روز همدان نیز گفت: در پیشنهادی که سال 85 و پس از آن در هزاره وفات بوعلی‌سینا در سال 86 مبنی بر نامگذاری روز تولد شیخ‌الرئیس به نام "روز همدان" انجام شد؛ مقرر شد شهرداری و میراث فرهنگی، برنامه‌های متنوع و مفرحی برای شهروندان و گردشگران انجام دهند و از تمدن سه هزار ساله این شهر تجلیل به‌عمل آید.

 

دارائی ادامه داد: همچنین قرار بود از بزرگان و مفاخری که ذکر نام هر کدامشان مایه مباهات اهالی همدان است در این روز نام برده شده و تکریم به‌عمل آید که دو سال است برنامه جامعی در این زمینه انجام نشده است.

 

وی خاطرنشان کرد: بنیاد بوعلی‌سینا به نوبه خود ضمن گرامیداشت تولد ابوعلی‌سینا؛ "روز همدان" به عنوان شهر مدفن این فیلسوف عالیقدر را نیز پاس می‌دارد و امیدواریم برنامه‌های جامعی برای گرامیداشت آن در امسال و سال‌های آینده صورت گیرد.

 

۲۵ مرداد ۱۳۹۱ ۱۶:۴۸
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۲,۳۲۳
کد خبر : ۱۷۳

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید