هدف اصلی بنیاد بوعلی گردآوری، ترجمه، تصحیح و انتشار کتب بوعلی‌سینا است

هدف اصلی بنیاد بوعلی گردآوری، ترجمه، تصحیح و انتشار کتب بوعلی‌سینا است

 

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا، یوسف شاه‌حسینی، رئیس سابق و مشاور ارشد بنیاد بوعلی‌سینا، دیروز همزمان با روز پزشک و سالروز تولد حکیم ابوعلی‌سینا، در جمع خبرنگاران گفت: بنیاد بوعلی‌سینا در سال 83 با حمایت‌های آیت‌الله طه محمدی و دکتر مرادی، با هدف شناخت و بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا، معرفی آثار و رساله‌های وی و بزرگداشت عالمان و متفکران عرصه فرهنگ و تمدن تشکیل شده است

.

وی اضافه کرد: بوعلی‌سینا علاوه بر اینکه در عرصه دانش‌ورزی موجب پیشرفت‌های فراوانی شده، عمیقاً جستجوگر نیازهای روانی افراد نیز بوده است.

 

شاه حسینی ادامه داد: امروزه بوعلی انسان‌ها را به دقت، حکمت و اتصال به معبود دعوت می کند و معنویت‌گریزی و توجه به ظاهر هستی که امروزه بسیار در جامعه رواج دارد، همچنین بوعلی همگان را به علم همراه با ارزش و ارزش همراه با علم و نیز به عقلانیت همراه با معنویت دعوت می‌کند.

 

وی اظهارداشت: کتاب قانون بوعلی‌سینا بیش از 50 سال است که در دانشگاه‌های کشورهای عربی تدریس شده و تاکنون بیش از 90 ترجمه و شرح بر این کتاب صورت گرفته است تا جایی که از بوعلی‌سینا با عنوان پدر علم یاد می‌کنند.

 

مشاور ارشد بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا تصریح کرد: بوعلی‌سینا کسی است که زندگی خود را وقف تعالی زندگی انسان‌ها کرده است.

 

شاه حسینی یادآور شد: بوعلی‌سینا شخصیت بزرگی است و کار بزرگی را می‌طلبد و نیاز دارد که ما بیشتر از گذشته در شناساندن وی بکوشیم.

 

وی افزود: این بنیاد در راستای ایفای وظایف خود همایش‌هایی را در معرفی این شخصیت نامدار فلسفه و پزشکی برگزار کرده که پاسداشت حکیم هزاره‌ها و جشنواره حکمت سینوی از جمله این برنامه‌ها بوده است.

 

مشاور ارشد بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا خاطرنشان کرد: بوعلی‌سینا به عنوان چهره نامدار مفاخر ایران، شهره‌ای جهانی دارد و تأسیس این بنیاد در تحکیم هویت ملی نسل جوان و گسترش و ترویج علوم در راستای خدمت به کشور اثرگذار خواهد بود.

 

وی اظهار کرد: طرح جمع‌آوری آثار مخطوط و چاپی بوعلی‌سینا از سراسر جهان و نیز طرح تصحیح انتقادی کتاب شریف قانون در طب، دو طرح مهم و در دست اقدام این بنیاد است.

 

شاه‌حسینی با اشاره به برگزاری جشنواره حکمت سینوی در همدان اظهار داشت: سازمان جهانی یونسکو با ثبت هزاره سالگرد تألیف کتاب قانون در طب بوعلی‌سینا از کشورهای جهان، اجرای برنامه‌های فرهنگی و علمی متناسب با آن را در سال‌های 2012 و 2013 میلادی درخواست کرده است.

 

وی از امضای تفاهم‌نامه با بنیاد تاجیکستان خبر داد و افزود: حمایت از پایان‌نامه‌ها، پخش فیلم بوعلی‌سینا، برگزاری نمایشگاه ابن‌سینای بزرگ و معرفی بوعلی‌سینا‌شناسان برجسته در تاجیکستان از جمله موارد این تفاهم‌نامه است.

 

شاه حسینی با اشاره به مشکلات بودجه بنیاد بوعلی‌سینا در سال‌های گذشته گفت: در سال 90 این بنیاد تنها 30 میلیون تومان کمک دریافت کرده است.

 

وی افزود: از طرفی زحمات استانداران سابق در کمک به روند تشکیل و پیگیری مسائل مربوط به این بنیاد قابل تقدیر است، آقای مهندس زبردست و آقای دکتر مرادی به نحو شایسته در این زمینه کمک‌های ارزنده‌ای برای تأسیس و ادامه کار بنیاد انجام دادند.

 

در ادامه مصحح کتاب قانون در طب از اتمام تصحیح کتاب قانون در طب بوعلی‌سینا در روزهای آینده خبر داد و گفت: کار تصحیح این کتاب یک سال و نیم به طول کشید.

 

وی ادامه داد: تجلیل از 25 پزشک در سالروز ولادت بوعلی‌سینا جزء برنامه‌های روز پزشک است.

 

۲ شهریور ۱۳۹۱ ۱۱:۱۳
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۲,۲۱۴
کد خبر : ۱۷۷

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید