همه انسان‌ها باید از میراث جاویدان بوعلی‌سینا بهره‌مند شوند

همه انسان‌ها باید از میراث جاویدان بوعلی‌سینا بهره‌مند شوند
نماینده ولی فقیه در استان و رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا با اشاره به عظمت نام شیخ‌الرئیس بوعلی‌سینا در جهان، اظهار داشت: امروز بشریت به وی‍ژه عالم طب مدیون تلاش‌ها و زحمات بوعلی‌سینا است.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا؛ آیت ا... غیاث‌الدین طه محمدی ظهر دیروز در کنفرانس مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی که به مناسبت زاد روز بوعلی‌سینا برگزار شد، گفت: این عنصر بسیار نافع، ارزشمند و مقدس سرمایه‌ای را تولید کرده که 7 میلیارد نفر جمعیت کره زمین از این میراث گران‌بها استفاده می‌کنند.

 

وی با تأکید بر جایگاه والای سلطان الطباء، حکیم الحکما، بوعلی سینا در جهان و در میان دانشمندان و مفاخر عالم، افزود: همه انسان‌های دنیا باید به طور فطری شخصیت بزرگ بوعلی‌سینا را همواره در منظر دید خود قرار داده و از میراث جاویدان این حکیم فرزانه بهره‌مند شوند.

 

آیت ا... محمدی، تعقل، ایمان، شجاعت، ایثار، نبوغ فوق‌العاده، توسل و تعبد را از جمله ویژگی‌های بارز شیخ‌الرئیس برشمرد و گفت: شیخ‌الرئیس بعد از پیامبران الهی و معصومین (ع) در جهان بی نظیر بوده و همتایی ندارد.

 

رئیس بنیاد بوعلی‌سینا همچنین به تألیف 400 عنوان کتاب و رساله توسط حکیم هزاره‌ها اشاره کرد و گفت: اگر زحمات این عنصر بی‌نظیر که خدمات والایی را به بشریت عرضه کرده است مجهول بماند، به ایشان ظلم شده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان خطاب به مهندس آزاد استاندار جدید همدان، اظهار داشت: از استاندار انتظار داریم تا با مطالعه در خصوص شیخ‌الرئیس و اختصاص وقت کافی برای بنیاد بوعلی‌سینا، اعتبار و بودجه مناسبی را برای عملیاتی شدن برنامه‌های این بنیاد اختصاص بدهد تا حقوق پایمال شده بوعلی‌سینا اداره شود، چرا که عواید این امر به تمام جامعه بر می‌گردد.

 

 

۲ شهریور ۱۳۹۱ ۱۴:۱۵
روابط عمومی و امور بین‌الملل |
تعداد بازدید : ۱,۷۸۸
کد خبر : ۱۷۸

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید