وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار انعکاس جهانی اخبار جشنواره حکمت سینوی شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار انعکاس جهانی اخبار جشنواره حکمت سینوی شد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیأت امنای بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا در نشستی با استاندار همدان و رئیس بنیاد بوعلی سینا با اشاره به این مطلب و با تأکید بر شخصیت عالیقدر فیلسوف بزرگ اسلام و ایران، بوعلی سینا؛ افزود: نگاه داخلی به نتایج برگزاری جشنواره حکمت سینوی اگرچه خوب است ولی تأمین کننده اهداف نهایی این برنامه مهم علمی و فرهنگی نیست، بلکه باید هدف و غایت این جشنواره معرفی این دانشمند و حکیم به عنوان چهرهای جهانی باشد.

 

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا، دکتر سید محمد حسینی خواستار تقویت بعد بین المللی فعالیت های بنیاد بوعلی سینا شد و در این راستا افزود: حضور رسانه های خارجی در جشنواره حکمت سینوی و انعکاس بینالمللی اهدای جایزه باید مدنظر قرار گیرد و شبکه های مختلف تلویزیونی کشور نیز در این امر مهم کشوری مشارکت نمایند.


رئیس هیأت امنای بنیاد بوعلی سینا نامگذاری سال 2010 از سوی یونسکو به عنوان گفتگوی فرهنگ ها را فرصتی برای معرفی داشته های علمی و فرهنگی از جمله معرفی شخصیت نام آور بوعلی سینا خواند و گفت: بنیاد بوعلی سینا میتواند با برنامه ریزی و هماهنگی دستگاه ها و ارگانهای ملی راهکار لازم برای معرفی عالمان ایران زمین و استوانه های حکمت و معرفت به ویژه جناب بوعلی سینا تدوین نماید.


یوسف شاه حسینی رئیس بنیاد بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا نیز با ارائه گزارشی از از روند تأسیس بنیاد بوعلی سینا، برگزاری همایش پاسداشت حکیم هزاره ها در سال 86 به مناسبت هزارمین سال وفات شیخ الرئیس را نقطه عطفی در برنامه های علمی و فرهنگی این بنیاد ذکر کرد و گفت: در بیانیه پایانی همایش مذکور با پیشنهاد استاندار محترم همدان مقرر شد جایزه ای جهانی به نام این فیلسوف و طبیب بزرگ جهانی اهدا شود که با تصویب هیأت امنا و تهیه اساسنامه آن اجرای این برنامه مهم در دستور کار قرار گرفت.


شاه حسینی اضافه کرد: جایزه بین المللی بنیاد بوعلی سینا در قالب جشنواره حکمت سینوی از 20 تا 22 آبان ماه سال88 اهدا میشود و در آن 5 جایزه ابن سینا پژوهی،فلسفه بوعلی سینا،حکمتانه بوعلی سینا، پزشکی بوعلی سینا و مفاخر بوعلی سینا به برگزیدگان داده میشود.


وی برگزاری 5 نشست علمی با عناوین: آموزه های بوعلی سینا برای روزگار ما، اهمیت و ظرفیت امروزین طب سنتی، حکمت در دنیای معاصر، چرایی و چگونگی فلسفه برای همه، معرفی و بزرگداشت سیدجمال الدین اسدآبادی را از جمله برنامه های این جشنواره اعلام کرد و گفت: 30 تن از دانشمندان و فلاسفه کشورهای خارجی و صاحبنظران و دانشمندان ایرانی در حوزه طب، فلسفه و ابن سینا پژوهی - بزرگداشت سیدجمال الدین اسدآبادی مقاله و سخنرانی ارایه می کنند.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد بوعلی سینا در این نشست استاندار همدان و عضو هیئت امنای بنیاد بوعلی سینا نیز گفت: اهدای جایزهای به مبلغ 100 هزار دلار برای گرامیداشت و پاسداشت این حکیم بزرگ و اهدای جایزه در حوزه حکمت و پزشکی و مفاخر به نام این فیلسوف، از جانب همدان و ایران میتواند نقطه آغازینی برای گشودن باب گفتگوی فرهنگ ها به ویژه بین اسلام و غرب باشد.


دکتر بهروز مرادی اضافه کرد: بوعلی نه به ما و نه به همدان محتاج نیست،بلکه این ما هستیم که میتوانیم از این سرچشمه جوشان حکمت برای امروز و فردایمان بهره معنوی ببریم و از خرد و دانش به یادگار مانده از این بزرگوار به نحو شایسته در احیای فلسفه و حکمت ایرانی – اسلامی استفاده کنیم.


مرادی خاطرنشان کرد: در این جشنواره با حضور اندیشمندان درباره مسایل مهم جهانی از جمله معنویت، اخلاق و حکمت بحث و تبادل نظر علمی میشود و بزرگان در قالب مقاله و سخنرانی نظرات خود را ابراز میکنند.


عضو هیئت امنای بنیاد بوعلی سینا عقبه علمی بنیاد بوعلی سینا را حوزه و دانشگاه ذکر کرد و گفت: در این همایش همه اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی دعوت شدهاند و انشاءا... موتور محرکهای برای تحولات علمی و فلسفی خواهد بود.

 

۴ آبان ۱۳۸۸ ۱۷:۱۳
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۲,۲۰۶
کد خبر : ۲۱

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید