مجموع ظرفیت استان برای جشنواره حکمت سینوی استفاده شود

مجموع ظرفیت استان برای جشنواره حکمت سینوی استفاده شود
استاندار همدان و رییس ستاد برگزاری جشنواره حکمت سینوی حضور 500 گردشگر علمی در ایام جشنواره حکمت سینوی در شهر همدان را بسیار مفید ارزیابی کرد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا، بهروز مرادی در چهارمین جلسه ستاد استانی جشنواره حکمت سینوی گفت: شهر همدان در ایام برگزاری جشنواره حکمت سینوی باید پرنشاط باشد.


وی ادامه داد: این جشنواره کار بزرگی است و باید اطلاع‌رسانی و تبلیغات آن هم پر رنگ باشد.


دکتر مرادی با اشاره به نام‌گذاری سال آینده میلای از سوی یونسکو با عنوان گفت و گوی فرهنگ‌ها خاطرنشان کرد: محتوا و موضوع همایش ما گفت و گوی فرهنگ‌هاست و سال آینده این جشنواره باید بسیار باشکوه تر برگزار شود.
رییس بنیاد علمی فرهنگی بوعلی سینا و دبیر جشنواره حکمت سینوی نیز گفت: این جشنواره یک برنامه کاملا متمایز و اثرگذار خواهد بود که باید در گستره ملی وبین‌المللی به آن نگاه کرد و اگر این حرکت به شایستگی صورت گیرد، برای آینده استان، خیرات و برکات خواهد داشت.


یوسف شاه‌حسینی ادامه داد: یک ویژگی برجسته این همایش حضور و مسؤولیت بسیاری از سازمان‌ها و نهادهای تاثیرگذار کشوری است که تجارب زیادی در برخی موضوعات علمی دارند و به عنوان پشتوانه علمی مطرح هستند. در حقیقت یک ظرفیت ملی برای این کار استفاده می‌شود. سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران فرهنگستان‌های علوم پزشکی و علوم، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از جمله این دستگاه‌ها هستند که ترکیب جدیدی در فعالیت های علمی و فرهنگی است.


وی افزود: تنوع جوایز به شکلی است که علاوه بر آنکه مرتبط با حکمت سینوی هستند، از مسائل روز نیز به شمار می‌روند.


شاه‌حسینی با اشاره به لزوم توجه به گرامیداشت بزرگان علمی و فلسفی یادآور شد: در حال حاضر بسیاری از کشورها برای این بخش، سرمایه‌گذاری کلان انجام می‌دهند. مثلا ترکیه با بزرگداشت مولانا مسافران زیادی را جذب کرده و سود اقتصادی بسیاری برده‌است.


وی با اشاره به اهدا جایزه حکمتانه در این جشنواره اظهار کرد: نام «حکمتانه» را از «هگمتانه» همدان گرفتیم که در واقع آشتی دانش و معنویت است. این ظرفیت به خصوص در حکمت سینوی وجود دارد، مثلا هر دو سال یک بار جایزه‌ای را به کسانی که در زمینه اخلاق در علم و فناوری فعالیت علمی داشته‌اند اهدا می‌کند. اتفاق خوب دیگری که به عنوان یکی از پیوندهای جشنواره انجام می‌شود، برگزاری روز جهانی فلسفه است که 2 روز آن در تهران و 2 روز در همدان انجام می‌شود و 23 میهمان از خارج از کشور به ایران می‌آیند.


شاه‌حسینی با اشاره به تاثیرات رسانه‌ای این جشنواره گفت: پرداختن به این بخش‌ها هم از نظر رسانه‌ای برای کشور خوب است و هم دست‌آوردهای آن برای مراکز فرهنگی و هنری می تواند مفید و موثر باشد. بوعلی سینا تمام نشده و اکنون نیز می‌توانیم بهره لازم را از او ببریم.


شاه‌حسینی از رسیدن 200 مقاله به دبیرخانه خبر داد و بیان داشت: اکثر این مقالات در دو فرآیند داوری استانی و ملی بررسی شده‌اند که برگزیدگان آنها در نشست‌ها هم مقاله ارایه می‌کنند.


شاه‌حسینی تصریح کرد: افتتاحیه روز چهارشنبه عصر 20 آبان ماه و اهدای جوایز روز جمعه صبح 22 آبان ماه برگزار می‌شود.


شاه‌حسینی در مورد سفارش ضبط سمفونی بوعلی سینا به وسیله دکتر شاهین فرهت نیز گفت: سمفونی بوعلی‌سینا از کارهای شاهین فرهت ضبط شده و سی دی آن را تحویل گرفته‌ایم و آن را برای جشنواره منتشر می‌کنیم. این سمفونی حدود 38 دقیقه است.


وی ادامه داد: انتشار کتاب بوعلی سینا و ویژه‌نامه حکیم هزاره‌ها به این مناسبت منتشر می‌شوند و مجله‌ای نیز ویژه جشنواره حکمت سینوی منتشر خواهد شد.


شهردار همدان و مسؤول کمیته تبلیغات جشنواره حکمت سینوی نیز تصریح کرد: تزئینات شهری، استفاده از روزنامه هگمتانه برای چاپ اخبار مربوط به کنگره، نصب پرچم‌های ایران و سایر موارد از جمله اقداماتی است که شهرداری به منظور رونق‌بخشی به فضای این جشنواره انجام خواهد داد.


مسعود عسگریان خاطرنشان کرد: در بخش گل‌آرایی شهری اقدامات لازم را انجام خواهیم داد و به زیباسازی فضاهای اطراف جشنواره کمک خواهیم کرد. ضمن آنکه 10 نقطه برای نصب بنرها مشخص شده تا پس از چاپ اقلام تبلیغاتی، نصب شود.


دبیر شورای هماهنگی هیات‌های داوری و گروه‌های علمی جشنواره حکمت سینوی نیز گفت: 2 کمیته از 5 کمیته ما در همدان تشکیل شده‌است.


عبدالله عطایی افزود: 3 کتاب در حوزه نشست‌ها چاپ می‌شود.


جشنواره حکمت سینوی 20 تا 22 آبان ماه برگزار می‌شود.

 

۵ آبان ۱۳۸۸ ۱۶:۵۴
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۲,۴۸۰
کد خبر : ۲۳

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید