ادای احترام پزشکان طب سنتی ازبکستان به بوعلی سینا

ادای احترام پزشکان طب سنتی ازبکستان به بوعلی سینا
12 تن از پزشکان انجمن طب سنتی ازبکستان به سرپرستی دکتر محمد همرایف مدیر اجرایی این انجمن که روز جمعه 19 مهر ماه 1392 وارد همدان شده بودند، به مقام شامخ شیخ الرئیس بوعلی سینا در آرامگاه این دانشمند جهانی ادای احترام کردند.

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا، پزشکان مذکور که دسته‌های گل خود را از تاشکند با خود به همراه آورده بودند، در معییت معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان، رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی سینا و مدیر آرامگاه با اهدای گل به مزار شیخ‌الرئیس، با ذکر ادعیه و تلاوت قرآن کریم؛ یاد و خاطره این حکیم ایرانی- اسلامی را گرامی داشتند.

 

بنابراین گزارش، دکتر محمد همرایف و سایر همراهان که اشک در چشمانشان حلقه زده بود؛ با یادکرد مواریث پزشکی جناب بوعلی سینا، سلام اهالی بخارای شریف، زادگاه حضرت شیخ الرئیس را به این بارگاه شریف هدیه کردند.

 

رئیس انجمن طب سنتی ازبکستان در این آئین اظهار کرد: بوعلی سینا نابغه مشرق زمین و پزشکی حاذق بود که همه جهانیان از او به نیکی یاد می‌کنند.

 

محمد همرایف افزود: روستای افشنه از توابع بخارا زادگاه بوعلی سیناست و همدان مدفن وی، اما بوعلی سینا چهره‌ای جهانی است و همه ما به‌ویژه ازبک‌ها و ایرانیان به داشتن چنین مفاخری به خود می‌بالیم.

 

بازدید از بیمارستان بعثت یکی دیگر از برنامه‌های این گروه از پزشکان ازبک بود که از بخش‌های مختلف این بیمارستان دیدن کردند، که دکتر علیرضا یاوری‌کیا رئیس بیمارستان بعثت، جعفر شاهرخی مدیر بیمارستان، دکتر ذوالفقاری رئیس دانشکده طب سنتی و دکتر رمضانی رئیس کلینیک تخصصی مهر نیز در این بازدید حضور داشتند.

 

رییس انجمن طب سنتی ازبکستان در جریان این بازدید گفت: طب سنتی شیخ الرییس بوعلی سینا مرجع پزشکان دنیای امروز است.

 

همرایف افزود: عمل به طب سنتی بوعلی سینا پزشکان را از طب جدید بی نیاز می کند، زمینه توسعه همکاری و ارتباط خوب و گسترده پزشکی بین ازبکستان و استان همدان فراهم شده است.

 

وی به سخنان معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس بیمارستان بعثت اشاره و اظهار کرد: صحبت‌های مفیدی از سوی مقامات دانشگاه علوم پزشکی همدان در خصوص گسترش روابط پزشکی با ازبکستان بیان شد، یکی از مهمترین اقدامات موثر برای گسترش روابط پزشکی با ازبکستان تلاش مسوولان همدان برای راه اندازی دانشکده طب سنتی در این استان است.

 

همرایف افزود: در جریان این ارتباط پزشکان جدید با طب سنتی بوعلی سینا آشنا شده و زمینه گسترش همکاری ها فراهم می شود.

 

مدیر اجرایی انجمن طب سنتی ازبکستان از فعالیت انجمن طب سنتی ازبکستان در 15 سال اخیر خبر داد و گفت: این انجمن در زمینه اهمیت و جایگاه و بهره گیری از طب سنتی بوعلی سینا با همکاری بیش از 80 پزشک متخصص فعالیت داشته و مجله طب سنتی بوعلی سینا را منتشر می کند.

 

همرایف افزود: طب سنتی بوعلی سینا مرجع بسیاری از پزشکان دنیای امروز برای درمان بیماران است.

 

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از ایجاد مقدمات امضای تفاهم نامه پزشکی با ازبکستان خبر داد و گفت: این تفاهم نامه با اولویت طب سنتی امضا می شود.

 

فرهاد فراهانی همچنین هدف از زمینه سازی بازدید این هیئت 12 نفره پزشکان طب سنتی ازبکستان از بیمارستان بعثت را ، آشنایی این هیئت با توانمندی و ظرفیتهای پزشکی استان همدان برشمرد و افزود: در بیمارستان بعثت همدان پیشرفته ترین جراحی های پزشکی در بخش های مختلف از جمله گوش و حلق و بینی انجام می شود.

 

وی با اشاره به اهمیت طب سنتی بوعلی سینا در درمان بیماران گفت: به یمن حضور شیخ الرییس در همدان طب سنتی در این شهر گسترش یافته و رونق دارد.

 

فراهانی از راه اندازی دانشکده طب سنتی در همدان خبر داد و گفت: پزشکان مدرن با تحصیل در این دانشکده طب سنتی را فرا می‌گیرند، پزشکان مدرن با استفاده از طب سنتی و تجویز داروهای گیاهی بیماران را مداوا می کنند.

 

دکتر فرهاد فراهانی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز گفت: بوعلی سینا در همدان علاقه‌مندان فراوانی دارد و به یمن وجود این دانشمند گرانقدر شاخه پزشکی طب سنتی در همدان گسترش یافته است.

 

فراهانی بیان کرد: هم‌اکنون دانشکده طب سنتی همدان فعال است و پزشکان مدرن با فراگیری قبول طب سنتی این دو علم را با هم ادغام کرده‌اند.

 

وی تصریح کرد: طب سنتی در کنار طب مدرن به کمک بیماران آمده و می‌توان با تجویز داروهای گیاهی، که هیچ نوع ماده شیمیایی در آن استفاده نمی‌شود، به مداوای بیماران پرداخت.

 

رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل در این باره گفت: هیئن انجمن طب سنتی ازبکستان با هزینه شخصی خود از طریق تور مسافرتی برای زیارت و سیاحت به ایران آمده بود که دو روز از سفر یک هفته‌ای خود را مهمان بنیاد بوعلی سینا بودند.

 

توکل دارائی افزود: در راستای اجرای تفاهم نامه همکاری بین بنیاد بوعلی سینا و انجمن طب سنتی ازبکستان، شرکت در همایش علمی سالانه در دو کشور و ترویج حکمت و طب سینوی در دستور کار دو طرف ایرانی و ازبکی قرار دارد.

 

وی گفت: در سال‌های گذشته اعضای هیئت علمی و پزشکانی از جمهوری اسلامی با معرفی بنیاد بوعلی سینا در همایش آموزه‌های بوعلی سینا در تاشکند و بخارا شرکت کرده‌اند.

 

وی با اشاره به این که اعتبار مالی بنیاد بوعلی سینا از طریق کمک‌های معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری تامین می‌شود، گفت: متاسفانه در دو سال اخیر اعتباری برای بنیاد در نظر گرفته نشده و در سال جاری در هیچ یک از ردیف‌های کمک فرهنگی و علمي نشانی از بنیاد بوعلی‌سینا دیده نمی‌شود.

 

دارائی در پایان اظهار امیدواری کرد در دولت تدبیر و امید و با توجه به سیاست‌های فرهنگی و آنچه که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که رئیس هیئت امنای بنیاد نیز می‌باشند، "دیپلماسی فرهنگی" را در دستور کار خود قرار داده‌اند، نقش بنیاد بوعلی سینا پر رنگ شده و اثرات تقویت روابط علمی و فرهنگی با کشورهای دیگر از طریق چهره‌های برجسته جهانی همچون بوعلی سینا باعث رونق علم و فرهنگ در کشور می‌شود.

 

 

۲۱ مهر ۱۳۹۲ ۱۸:۰۳
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۲,۵۳۷
کد خبر : ۲۳۷

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید