دنیا به داروهای گیاهی بوعلی روی آورده‌است

دنیا به داروهای گیاهی بوعلی روی آورده‌است
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئول نشست بزرگداشت سیدجمال‌الدین اسدآبادی جشنواره حکمت سینوی گفت: بعد از هزار سال، دارو درمانی در حال تبدیل به داروهای گیاه‌درمانی است که بوعلی آن را پایه‌گذاری کرد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد علمی فرهنگی بوعلی سینا، حجت‌الاسلام سیدآقا حسینی در مورد تاثیر اهدای جایزه بنیاد بوعلی‌سینا گفت: این جایزه یک جایزه بین المللی است و می‌تواند در آینده با قوت و قدرت و از منظر اسلام و ایران گام ارزنده‌ای در ترویج حکمت و فلسفه ایرانی-اسلامی باشد.


وی ادامه داد: مهم‌ترین تاثیر آن، اشاعه افکار بوعلی که برگرفته از قرآن است محسوب می‌شود و شان جهان اسلام را حفظ می‌کند.


حسینی در مورد شخصیت بوعلی تصریح کرد: وی شخصیت فراگیری است. از طرفی در طب و علوم تجربی، دست بسیار بلندی دارد و بعد از هزار سال، دارو درمانی در حال تبدیل به داروهای گیاه‌درمانی است که بوعلی آن را پایه‌گذاری کرد و حالا در حال جا افتادن در جهان است. ضمن آنکه ضررهای داروهای دیگر در این داروها نه تنها از بین می‌رود بلکه تاثیر مثبتی هم دارد و جهان هم به این نتیجه می‌رسد که شیوه طب بوعلی صحیح بود.


وی افزود: جهان غرب با فلسفه به معنای واقعی بیگانه است و بحث مادی آن را به فرامادی ترجیح می‌دهد. در حالی که در فلسفه بوعلی، بحث معنوی و فراطبیعی اهمیت بیشتری دارد.


حسینی در مورد سیدجمال اسدآبادی نیز خاطرنشان کرد: وی در دوران قاجار نقش بیدارگری داشت و به بسیاری از کشورهای دنیا سفر کرده و صدای نجابت دین مقدس اسلام را به تمام دنیا رسانده‌است. نشست سیدجمال‌الدین اسدآبادی در جشنواره حکمت سینوی در این راستا تلقی می‌شود و اهدای جایزه مفاخر بوعلی به افرادی که در این زمینه فعالیت برجسته داشته‌اند هم می‌تواند در شناخت و معرفی سیدجمال نقش ارزنده و مهمی ایفا نماید.

 

۵ آبان ۱۳۸۸ ۱۷:۲۳
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۳,۱۱۰
کد خبر : ۲۴

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید