آمادگی داریم اندیشه های بوعلی سینا را در دانشگاه فرهنگیان تدریس کنیم

آمادگی داریم اندیشه های بوعلی سینا را در دانشگاه فرهنگیان تدریس کنیم
مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: آموزش و پرورش برای ارائه درس در حوزه اندیشه های بوعلی سینا در دانشگاه فرهنگیان آمادگی دارد.

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا، عباس حسنی­ محتشم با بیان اینکه همدان را به نام بوعلی سینا می‌شناسند اظهار داشت: شیخ‌الرئیس بوعلی سینا  در حوزه علوم اجتماعی و طب نقش ویژه‌ای را در رشد و بالندگی جامعه داشته است.

 

وی برگزاری همایش هزاره تألیف قانون در همدان را کاری بزرگ دانست و افزود: آموزش و پرورش به عنوان اصلی‌ترین نهاد تربیتی انسان در دوران کودکی و نوجوانی، با اطلاع رسانی به فرهنگیان، دانش آموزان و والدین دانش آموزان برای شرکت در این همایش اقداماتی را انجام می‌دهد.  

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: آموزش و پرورش برای معرفی شخصیت‌های شاخصی چون بوعلی سینا به جامعه ورود کرده و با نگاه تعاملی با مسئولان همایش این امکان را برای پاسداشت حکیم بوعلی سینا را بیشتر فراهم می‌کند.

 

وی با بیان اینکه اردوهای دانش آموزی با محوریت معرفی شخصیت‌ها و مفاخر استان برگزار می‌شود ابراز داشت: شخصیت ارزشمند بوعلی سینا را به دانش آموزان و حتی خود فرهنگیان نیز معرفی می‌کنیم.

 

حسنی محتشم اذعان کرد: اگر کتب بوعلی سینا را مترجمین به زبان کودکان ترجمه کنند، آموزش و پرورش آمادگی ارائه این کتاب‌ها به دانش آموزان برای آشنایی بیشتر فرزندان با اندیشه‌های شیخ‌الرئیس را دارد.

 

وی بیان داشت: آموزش و پرورش با همکاری بنیاد بوعلی سینا آمادگی ارائه درس در سطح فرهنگیان و مدرسین در مدارس و دانشگاه فرهنگیان در حوزه اندیشه‌های بوعلی سینا را دارد.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: وزارت علوم برای ارائه درس به معلم دانشجویان سرفصلی را برای تدریس کتب بوعلی سینا تعریف کند و پژوهشگاه معلم استان نیز می‌تواند با رویکرد تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه اندیشه بوعلی سینا ورود کند.

 

 

 

۳۰ مهر ۱۳۹۲ ۱۷:۲۷
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۱,۶۰۶
کد خبر : ۲۴۱

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید