با احیای طب سنتی، سلامت جامعه تضمین می شود

با احیای طب سنتی، سلامت جامعه تضمین می شود
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا، دکترجواد رمضانی با بیان اینکه ابوعلی سینا به عنوان نابغه شرق در دنیا مطرح شده است اظهار داشت: شرق قسمت اعظم دنیا را تشکیل داده و با میزان جمعیت زیاد، سابقه دیرینه‌ای در علم و تمدن دارد.

 

 

وی ادامه داد: طب با تکامل انسان در راستای حفظ سلامتی و درمان بیماری‌ها، رشد و مسیر تعالی خود را طی کرده است.

 

مدیر کلینیک درمانی مهر با اشاره به اینکه کامل‌ترین کتاب طب در دنیا «کتاب قانون» بوعلی سینا است تصریح کرد: کتاب قانون بعد از رنسانس در اروپا تا چند سال اخیر پایه و اساس طب بود.

 

این پزشک طب سنتی، اضافه کرد: کتاب قانون بنیان ایدئولوژیک  بسیاری از کتاب‌ها و رفرنس‌های طب جدید در شاخه‌های مختلف پزشکی داخلی و اطفال محسوب می‌شود. 

 

دکتر رمضانی با اشاره به اینکه در دیدگاه طب مدرن نگاه به طب تغییر کرده و تشخیص بیماری‌ها با آزمایش انجام می‌شود ابراز داشت: طب سنتی، طب زندگی بوده و تمام امور زندگی انسان را شامل می‌شود، اما طب کلاسیک امور را به بخش‌های مختلف دسته بندی کرده است.

 

وی ادامه داد: طب زندگی هیچ وقت فراموش نمی‌شود و در بسیاری از کشورها در کنار طب مدرن همزمان طب سنتی نیز رشد کرده و مسیر تعالی را پیموده است.

 

مدیر کلینیک درمانی مهر با بیان اینکه در 150 سال گذشته در ایران با ورود طب مدرن به کشور طب سنتی رو به فراموشی رفت اذعان کرد: طب سنتی چون براساس مزاج شناسی بنیان گذاشته شده را نمی‌توانیم کنار بگذاریم.

 

وی اضافه کرد: با ورود طب مدرن و تربیت پزشکان به تعداد زیاد شاهدیم که تعداد بیماران در جامعه رو به رشد بوده و در گذشته به این شکل نبوده و نسبت جمعیت اطباء به بیماران کم بود، اما تعداد بیماران هم کم بود.

 

رمضانی علت ازدیاد بیماری در جامعه را سعی در کنار گذاشتن طب سنتی دانست و بیان داشت: با احیاء طب سنتی، سلامتی به جامعه تضمین می­شود.

 

وی افزود: کتاب قانون در تمام ابعاد زندگی انسان حرف برای گفتن دارد، جلد نخست قانون در زمینه‌های مختلف روانشناسی اجتماعی، آب و هوا، آشامیدنی، فضولات و همه مسائل صحبت شده و باید مطالب قانون را با فراگیری به جامعه نیز منتقل کنیم.

 

مدیرکلینیک درمانی مهر خاطرنشان کرد: اگر سطح آگاهی جامعه براساس کلیات کتاب قانون افزایش یابد مطمئنأ سطح سلامت جامعه افزایش خواهد یافت.

 

وی با بیان اینکه همدان به چند دلیل باید پیش گام احیاء طب سنتی باشد گفت: همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین است و پزشکی هم با این تمدن رشد کرده و همدان یکی از پایه گذاران علم پزشکی بوده است.

 

رمضانی تنوع آب و هوایی و وجود 340 گونه گیاه دارویی در همدان را یکی از مزیت‌های استان دانست و ابراز داشت: آرامگاه شیخ‌الرئیس در همدان واقع شده و باید با گرامیداشت مقام بوعلی سینا در معرفی این دانشمند بزرگ به مردم پیش گام باشیم.

 

وی افزود: بنیاد بوعلی سینا قدم بزرگی را در برگزاری همایش هزاره تألیف کتاب قانون گام موثری برداشته است.

 

رئیس کلینک درمانی مهر در پایان اذعان کرد: پزشکان بزرگی در عرصه طب سنتی در همدان مانند خاندان خسروی زحمت کشیدند، که باید آن ها را به جامعه معرفی کرد و مقام آن ها را گرامیداشت.

 

 

 

۳۰ مهر ۱۳۹۲ ۱۷:۲۹
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۲,۵۸۰
کد خبر : ۲۴۲

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید