برگزاری همایش هزاره تألیف قانون، تقویت کننده طب سنتی در همدان

برگزاری همایش هزاره تألیف قانون، تقویت کننده طب سنتی در همدان
رئیس بیمارستان شهید بهشتی همدان گفت: نوع نگاه جامعه و طب مدرن به طب سنتی با برگزاری همایش هزاره تألیف کتاب قانون در همدان، تغییر کرده و مثبت می‌شود.

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی­ سینا، دکتر سید محمد ذوالحواریه با بیان اینکه کتاب قانون منبع و مرجع اصلی علم طب سنتی است، اظهار کرد: دانشجویان دوره تخصصی علم طب سنتی کتاب قانون شیخ‌الرئیس، بوعلی­سینا را به عنوان منبع اصلی این علم مطالعه می‌کنند.

 

دکتر ذوالحواریه ادامه داد: همدان یکی از قطب­‌های طب سنتی بوده و راه‌اندازی دانشکده طب سنتی در این شهر به رشد و توسعه علم طب سنتی کمک شایانی می­کند.

 

رئیس بیمارستان شهید بهشتی همدان، برگزاری همایش هزاره تألیف کتاب قانون در همدان باعث معرفی بیشتر ابن سینا به مردم می‌شود تصریح کرد: وجود آرامگاه شیخ‌الرئیس در همدان باعث رشد و توسعه بهتر طب سنتی در همدان با برگزاری همایش‌ها و نکوداشت‌های این دانشمند بزرگ جهان خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در استانداری همدان کمیته راهبردی گیاهان دارویی شکل گرفته است ابراز داشت: در این کمیته مسائل پیش روی گیاهان دارویی مطرح و راهکارهای توسعه و ترویج استفاده از گیاهان داوریی و طب سنتی مطرح و چاره‌اندیشی می‌شود.

 

ذوالحواریه راه‌اندازی دانشکده طب سنتی در همدان از فعالیت غیر علمی برخی افراد در زمینه طب سنتی و گیاهان دارویی جلوگیری می‌کند خاطرنشان کرد: طب سنتی به صورت کلاسیک و علمی با تربیت دانشجویان به جامعه تحویل داده و یکپارچگی و انسجام را در حوزه طب سنتی به وجود می‌آورد.

 

وی با اشاره به اینکه در دانشکده طب سنتی کتاب قانون به عنوان یکی از منابع اصلی تدریس خواهد شد افزود: در همدان استادی برای تدریس کتاب قانون نداریم و اساتید از تهران دعوت خواهند شد.

 

رئیس بیمارستان شهید بهشتی همدان، راه اندازی دانشکده طب سنتی و برگزاری همایش هزاره تألیف کتاب قانون در همدان نوع نگاه جامعه به طب سنتی را تغییر می‌دهد، تصریح کرد: در طب مدرن نیز به طب سنتی نگاه خوبی نمی‌شود و با برگزاری همایش هزاره تألیف قانون، اهمیت علم طب سنتی و جایگاه بوعلی سینا در طب مدرن بیشتر مشخص شده و نگاه‌ها نسبت به طب سنتی مثبت می‌شود.  

 

 

 

۱ آبان ۱۳۹۲ ۱۰:۱۶
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۱,۴۵۱
کد خبر : ۲۴۶

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید