جشنواره حکمت سینوی همدان را در تراز بالاتری قرار می‌دهد

مسؤول بخش خبرگزاری‌ها و سایت‌های کمیته اطلاع‌رسانی جشنواره حکمت سینوی و سرپرست خبرگزاری جمهوری اسلامی در همدان گفت: جشنواره حکمت سینوی همدان را در تراز بالاتری قرار خواهد داد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد علمی فرهنگی بوعلی سینا، شهریار حیدری‌فر گفت: این جشنواره یک ماهیت و ذات علمی دارد و این همایش می‌تواند همدان را در تراز بالاتری مطرح نماید. همدان به مدد بخش‌های کتاب‌های بوعلی از این جهانی‌تر خواهد شد.


وی ادامه داد: مساله دیگر مطرح کردن همدان و جلوگیری از مصادره کردن مفاخر علمی است. با این مشوق علمی و جایزه، شاید از این کارها جلوگیری شود. در ترکیه برنامه‌ای برای مولانا است به اندازه چاه‌های نفت مسجد سلیمان، به شهر قونیه کمک می‌کند و یک منبع بزرگ درآمدی برای ترکیه شده و نه تنها هزینه‌بر نیست بلکه درآمدزا است. ضمن آنکه مولانا را معروف‌تر کرده‌است.


حیدری‌فر افزود: این برنامه در طول 10 سال می‌تواند به جایگاه قونیه و مولانا برسد و همدان را نیز با بوعلی بشناسند. همدان در حوزه گردشگری فرهنگی و اکوتوریسم مزیت‌های رقابتی دارد که این جشنواره آن را پر رنگ می‌کند.


وی تصریح کرد: اگر چه همه مردم از یک ارزش برخوردار هستند. ولی کیفیت یک گردشگر تفریحی تابستانی با یک استاد دانشگاه که از یک کشور خارجی به ایران می‌آید، قابل مقایسه نیست. به همین دلیل معتقدم یکی از جاه طلبانه‌ترین برنامه‌های چند سال اخیر استان همدان، همین جشنواره بوده است و می‌تواند در شکل‌گیری فضای فرهنگی و تقویت بخش گردشگری به عنوان به‌روز ترین بخش رونق اقتصادی جهان با درآمد بالا و زیان کم، موثر باشد.


حیدری‌فر در مورد پوشش رسانه‌ای این جشنواره اظهار کرد: این جشنواره مال همدان است. انتقاد کلی که بر مطبوعات همدان وارد است ضعیف بودن بخش فرهنگی نشریات است. در حالی که اتفاقات زیادی در حوزه ملی و بین‌المللی در بخش فرهنگ در استان رخ داده‌است. این جشنواره در همدان خواهد ماند و امیدوارم هرکس علاقه‌مند به همدان است، برای آن تلاش کند. چرا که بوعلی نماد همدان است. کسی که در همدان قلم می‌زند اگر به این موضوع بی تفاوت باشد، هر کار دیگرش لطیفه است.

 

۵ آبان ۱۳۸۸ ۱۷:۵۹
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۲,۲۹۲
کد خبر : ۲۵

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید