انتشار کتاب مجموعه مقالات همایش هزاره کتاب «قانون»

انتشار کتاب مجموعه مقالات همایش هزاره کتاب «قانون»
جلسه صد و پنجاهم کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی، به بررسی برگزاری همایش هزاره تألیف کتاب قانون بوعلی‌سینا اختصاص داشت.

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا، به نقل از خبرگزاری کتاب، گزارش آخرین اقدامات برای برگزاری همایش گرامیداشت هزاره تالیف کتاب «قانون»، نحوه اعطای امتیاز علمی به مقالات پذیرفته شده، گزارشی از عرضه آخرین دستاوردهای طب سنتی اسلامی و ایرانی، دعوت از چهره‌های فرهنگی خارج از کشور و وابستگان فرهنگی مقیم ایران از سایر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

دکتر علی‌اکبر ولایتی، رئیس کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه با بیان این جمله که گرامیداشت ابن‌سینا، گرامیداشت شخصیتی است که در دامان اسلام رشد کرده است، افزود: این همایش باید باشکوه تمام برگزار شود، زیرا تلاش برای گرامیداشت شخصیت شیخ‌الرئیس ابن‌سینا، یک تلاش مقدس برای گرامیداشت شخصیتی است که در دامان اسلام و تشیع رشد کرده است.

 

وی در ادامه با تاکید بر لزوم انجام یک پژوهش توصیفی، تشریحی و در عین حال انتقادی نسبت به کتاب قانون توسط متخصصان، عنوان کرد: این کار مهم که به نوعی به‌روز کردن کتاب قانون محسوب می‌شود، می‌تواند در فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران انجام گیرد. تجربه انتشار دایره‌المعارف طب سنتی اسلامی و ایرانی، می‌تواند در این کار الگو قرار گیرد.

 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در ادامه افزود: امروز ما به این موضوع نیاز داریم تا کتاب قانون به نحوی که برای پزشکان قابل فهم باشد، عرضه شود.

 

در ادامه این جلسه، نماینده وزارت بهداشت گزارشی در راستای اقدامات انجام شده برای تصحیح انتشار کتاب‌های طبی دانشمندان تمدن اسلام و ایران ارایه کرد. در این گزارش، با اشاره به گردآوری بیش از دو هزار نسخه از کتاب‌های مفاخر پزشکی تمدن اسلام و ایران، به نگارش پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی در شاخه‌های مختلف پزشکی درباره این کتاب‌ها نیز اشاره شد. استخراج جنبه‌های روحانی و معنوی درمان بیماران در طب اسلامی هم از سایر موارد این گزارش است.

 

حمایت همه‌جانبه از آموزش طب سنتی اسلامی و ایرانی و انتشار آثار مفاخر این شاخه از علوم و استخراج مبانی سلامت روح و جسم و بهداشت از معارف اسلامی، از سایر مواردی مورد تاکید اعضای جلسه بود.

 

در این جلسه، اعضا با اشاره به محدودیت‌های ایجاد شده بر اثر تحریم‌های اعمال شده از جانب دشمنان در حوزه دارو و درمان، استفاده از فرصت‌ طب سنتی و گیاهان دارویی با توجه به اسناد بالادستی از جمله سند ملی مربوط به این بخش که در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است را لازم دانستند.

 

در پایان جلسه، دکتر ولایتی، برنامه‌ریزی علمی برای جاافتادن استفاده از طب سنتی در عین مقابله با مداخلات غیرعلمی و شیادانه در این بخش را لازم دانست.

 

 

 

۵ آبان ۱۳۹۲ ۰۸:۲۱
خبرگزاری کتاب؛ ۱ آبان ۱۳۹۲ - روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۱,۳۶۴
کد خبر : ۲۵۱

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید