از نمادهای ایرانی و اسلامی در پوستر همایش هزاره تألیف قانون استفاده شده است

از نمادهای ایرانی و اسلامی در پوستر همایش هزاره تألیف قانون استفاده شده است
طراح پوستر همایش هزاره تألیف قانون گفت: در طراحی پوستر همایش هزاره تألیف کتاب قانون شیخ‌الرئیس بوعلی سینا از نمادهای ایرانی و اسلامی استفاده شده است.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا، شهرام عظیمی با بیان اینکه طراحی پوستر همایش هزاره تألیف قانون را با همکاری بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا انجام دادیم، افزود: برای طراحی این پوستر نیاز به مطالعه در مورد شخصیت علمی و جایگاه این حکیم بزرگ بود که با کمک رئیس روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد بوعلی سینا از این دانشمند بزرگ آگاهی و شناخت به دست آوردم و کار طراحی پوستر در چند مرحله انجام شد.

 

طراح پوستر همایش هزاره تألیف قانون با اشاره به اینکه در طراحی این پوستر سعی شده، برندی برای بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا طرح ریزی شود تصریح کرد: در طراحی پوستر همایش علاوه بر داشتن یکپارچگی و شاکله اصلی همایش هزاره تألیف قانون، این پوستر اصول و قواعد تخصصی گرافیکی را نیز رعایت کرده است.

 

وی خاطر نشان کرد: پوستر همایش هزاره تألیف کتاب قانون، با هدف معرفی بیشتر این حکیم و ادای دین به این دانشمند بزرگ اسلام و جهان انجام شده است.

 

عظیمی به استفاده از رنگ فیروزه‌ای و زرد پرتغالی در زمینه پوستر همایش اشاره کرد و یادآور شد: رنگ فیروزه‌ای و زرد پرتغالی در کنار سایر رنگ‌ها و خطوط مشکی که جنبه تبلیغی دارد در این پوستر برای جذب مخاطب استفاده شده است.

 

وی ابراز داشت: در طراحی بنر و کارت دعوت همایش نیز با توجه به المان‌های ایرانی و اسلامی از نمادهای کتاب، تصویر شیخ‌الرئیس، قلم به شکل پر و عنوان کلمه قانون با خط کوفی استفاده شده است.

 

طراح پوستر همایش هزاره تألیف قانون در ادامه به طراحی پوستر تجلیل از استاد عبدالرحمان شرفکندی معروف به هژار مترجم فارسی کتاب قانون در طب بوعلی سینا اشاره کرد و گفت: این پوستر نیز در زمینه‌ای مشکی و خطوط قرمز ایرانی و اسلامی و به صورتی ساده طراحی شده است که در وسط، تصویر این استاد نامدار ایرانی به کار رفته است.

 

 

۵ آبان ۱۳۹۲ ۱۷:۱۶
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۱,۳۴۴
کد خبر : ۲۵۴

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید