همدان به استقبال هزاره نگارش قانون می‌رود

همدان به استقبال هزاره نگارش قانون می‌رود
رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا گفت: همایش بزرگداشت هزاره تالیف کتاب قانون بوعلی سینا از امروز به مدت سه روز در تهران و همدان برگزار می‌شود.

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی سینا، توکل دارائی افزود: با توجه به اعلام سال‌های 2012 و 2013 از سوی سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد یونسکو که بزرگداشت هزاره نگارش قانون به کشورهای جهان اعلام کرده است.

 

وی تصریح کرد: این سازمان با هدف معرفی و شناساندن سهم و نقش موثر و اساسی شخصیت‌ها و رویدادهای مهم برای غنای فرهنگ‌ها، ترویج و تفاهم فرهنگی، گسترش مناسبات بین‌المللی و کمک به استقرار صلح، هزارمین سالگرد تدوین کتاب قانون در طب را به ثبت جهانی رساند.

 

دارائی از برگزاری آیین‌های گرامیداشت طی سال گذشته خبر داد و گفت: پارسال در کشورهای مختلفی از جمله ژاپن، ترکیه، قطر و برخی کشورهای آسیای میانه همایش بزرگداشت هزاره نگارش قانون شیخ‌الرئیس برگزار شد و براساس اطلاع، کشورهای دیگر نیز تا پایان سال جاری میلادی از جمله ازبکستان و کرواسی بزرگداشت هزاره قانون مجالس علمی برگزار می‌کنند.

 

وی افزود: در جمهوری اسلامی ایران به عنوان میراث دار حکمت و پزشکی جناب بوعلی سینا نیز هزاره نگارش قانون با مشارکت سازمان‌های علمی و فرهنگی در تهران و همدان برگزار می‌شود.، رئیس عالی این همایش دکتر علی اکبر ولایتی مشاور عالی مقام معظم رهبری و رئیس کمیته فرهنگ و تمدن ایران و اسلام وابسته به شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضو هیات امنای بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا است.

 

رئیس دبیرخانه همایش بزرگداشت هزاره تالیف قانون تصریح کرد: برگزار کنندگان این همایش کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه تربیت مدرس، کمیسیون ملی یونسکو در ایران، بنیاد بوعلی سینا، استانداری همدان و دانشگاه علوم پزشکی است.

 

دارائی گفت: این همایش در سه روز برگزار می‌شود که روز اول در دانشگاه تربیت مدرس با حضور ابن سینا پ‍ژوهان نامدار کشور مقاله و سخنرانی خود را ارائه می‌کنند.

 

وی افزود: روز دوم و سوم همایش در همدان است که عصر چهارشنبه آیین ادای احترام به ساحت مبارک جناب شیخ الرئیس با حضور اندیشمندان، فرهیختگان، پزشکان و مقامات استان و مهمانانی از تهران در آرامگاه بوعلی سینا برگزار می‌شود.

 

دارائی تصریح کرد: روز پنج شنبه نیز مقالات و سخنرانی‌های علمی در سالن مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شده و بعدازظهر نیز آیین پایانی با حضور دکتر علی اکبر ولایتی مشاور عالی مقام معظم رهبری از خدمات علمی مترجم نامدار کتاب قانون به فارسی، جناب مرحوم استاد عبدالرحمن شرفکندی معروف به ه‍‍ژار تجلیل می‌شود.

 

رئیس روابط عمومی بنیاد بوعلی افزود: از جمله برنامه‌های جنبی این همایش برگزاری نمایشگاه ابن سینای بزرگ در سالن جنبی مرکز همایش‌های علوم پزشکی است که 50 تابلو منقش به تصویر و تمبرهای بوعلی سینا به نمایش گذاشته می‌شود.

 

دارائی افزود: به پاس گرامیداشت هزارمین سال نگارش قانون بوعلی سینا، ویزیت رایگان توسط دانشگاه علوم پزشکی و پزشکان داوطلب بسیج جامعه پزشکی همدان در میادین اصلی شهر همدان انجام می‌شود.

 

 

۶ آبان ۱۳۹۲ ۱۷:۵۲
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۲,۲۱۰
کد خبر : ۲۵۶

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید