با برگزاری جشنواره دینمان را به بوعلی ادا می‌کنیم

دبیر شورای هماهنگی برگزاری آیین‌های گشایش، پایانی و نشست‌های جشنواره حکمت سینوی گفت: با برگزاری برنامه‌هایی مانند جشنواره حکمت سینوی، دینمان را به بوعلی ادا می‌کنیم.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا، احسان شهابی گفت: همدان مهد پروش حکما و علمایی چون بوعلی و عین القضات و باباطاهر است و نام همدان با بوعلی‌سینا شناخته شده و این ضرورت ایجاب می‌کند با برگزاری برنامه هایی مانند جشنواره حکمت سینوی، دینمان را به بوعلی ادا کنیم.


وی ادامه داد: با توجه به ستادی که با مدیریت استاندار برگزار می‌شود، آمادگی لازم وجود دارد و مسؤولان ستادها به خوبی کارهای خود را انجام می‌دهند و امیدواریم این همایش، بهتر از همایش‌های قبلی برگزار شود.


شهابی در مورد تاثیرات برگزاری این جشنواره بر استان تصریح کرد: این جشنواره تاثیرات زیادی به خصوص در بعد علمی و فرهنگی دارد اما تاثیر اقتصادی و رونق گردشگری ان را نیز نمی‌توان انکار کرد.


وی افزود: در جهان کمتر شخصیتی مانند بوعلی داریم و به خصوص در طب سنتی، کارهای او بی نظیر است. علوم بوعلی در دانشگاه‌های مخلتف دنیا تدریس می‌شود و ما می‌توانیم با پرداختن به آن، ابعاد شخصیتی و ابعاد علمی او را معرفی کنیم.


شهابی اظهار داشت: آن چه برای استان همدان نتیجه خواهد داد بعد علمی بوعلی است. چون بوعلی را آن طور که باید حتی در همدان هم نشناخته‌اند.


وی در پایان گفت: از همه مردم و  صاحب‌نظران و دانشجویان تقاضا داریم کمک کنند تا آن را به نحو احسن برگزار کنیم.

 

۶ آبان ۱۳۸۸ ۱۱:۳۸
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۲,۴۶۱
کد خبر : ۲۶

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید