بوعلی‌سیناها تابلوی خدا هستند

بوعلی‌سیناها تابلوی خدا هستند
رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا گفت: امام(ره) ابن‌سینا را با تعبیر «لَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُواً أَحَدٌ» بدون اغراق یاد کرده‌اند، چرا که ایشان یک کارشناس واقعی بودند و این تعبیر انصافاً حق شیخ ‌الرئیس را ادا کرده است.

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا، مراسم افتتاحیه همایش «هزاره تألیف کتاب قانون ابن‌سینا» صبح امروز(سه‌شنبه 7 آبان ماه) با حضور بیژن رنجبر رئیس دانشگاه تربیت مدرس، علی‌اکبر ولایتی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ورئیس کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌ محمدی رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا و جمعی از اصحاب فرهنگ و سفرای کشورهای مختلف در ایران در دانشگاه تربیت مدرس آغاز شد.

 

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در سخنرانی خود با اشاره به تعبیرات امام راحل(ره) درباره بوعلی سینا در کتاب «مصباح ‌الهدایه» گفت: امام(ره) ابن‌سینا را با تعبیر «لَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُواً أَحَدٌ» بدون اغراق یاد کرده‌اند، چرا که ایشان یک کارشناس واقعی بودند و این تعبیر انصافا حق شیخ ‌الرئیس را ادا کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه ناخواسته مسئولیت بنیاد بوعلی سینا را قبول کرده، افزود: وظیفه دارم صمیمانه از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به پاس بزرگداشت ابن‌سینا تقدیر کنم، چرا که ما وظیفه داریم از این انسان‌ها همیشه قدردان باشیم.

 

آیت‌الله طه‌محمدی با اشاره به اهمیت یادآوری ایام ‌الله در تمام تاریخ ابراز داشت: یادآوری انسان‌های بزرگ در مسیر زندگی بشر بسیار با اهمیت است و این انسان‌ها علمشان بر اعماق جان تمام بشریت تابش می‌کند و رسالت انبیا نیز در همین راستا است و از جمله تلاش افرادی چون ابن ‌سینا.

 

وی با بیان اینکه اگر خورشید ظاهری بر طبیعت می‌تابد، این خورشید‌هایی چون ابن ‌سینا بر قلب، جان، دین و اخلاق مردم می‌تابد، اظهار داشت: یکی از عللی که باعث شده بدبختی و بیچارگی در جهان اسلام ایجاد شود، فراموشی انسان‌های بزرگ است، بوعلی‌سیناها تابلوی خدا هستند که نباید آن‌ها را فراموش کنیم.

 

 

۷ آبان ۱۳۹۲ ۱۲:۵۱
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۲,۲۴۰
کد خبر : ۲۶۰

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید