ادای احترام به ساحت مبارک شیخ‌الرئیس بوعلی سینا برگزار می‌شود

ادای احترام به ساحت مبارک شیخ‌الرئیس بوعلی سینا برگزار می‌شود
رئیس دبیرخانه همایش بزرگداشت هزاره تالیف قانون بوعلی‌سینا از برگزاری آیین ادای احترام به مقام شامخ شیخ‌الرئیس خبر داد.

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا، توکل دارائی گفت: این آیین عصر فردا چهارشنبه 8 آبان 1392 با حضور مقامات استانی و ملی در محل آرامگاه بوعلی‌سینا برگزار می‌شود.

 

وی افزود: ادای احترام ابتدا با اجرای مارش نظامی آغاز شده و 50 نفر از دانش‌آموزان استان همدان با لباسی متحدالشکل به همراه مهمانان با در دست داشتن شاخه‌های گل بر مزار سلطان الاطباء حاضر می‌شوند.

 

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی سینا گفت: ادای سوگند پزشکی به صورت نمادین توسط پزشکان استان با لباس متحدالشکل فارغ‌التحصیلان این رشته بخش دیگری از آیین ادای احترام به بوعلی‌سینا است که به مناسبت هزاره نگارش کتاب قانون برگزار می‌شود.

 

دارائی در ادامه به برنامه‌های همایش اشاره و اظهار کرد: همایش بزرگداشت هزاره تالیف قانون بوعلی سینا با مشارکت کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی، بنیاد علمی و فرهنگی بوعلیسینا، دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار می‌شود.

 

وی افزود: این همایش به صورت مشترک در تهران و همدان است که صبح امروز در دانشکده تربیت مدرس تهران آیین گشایش برگزار و سخنرانی و مقالات علمی ارائه شد.

 

رئیس دبیرخانه همایش بزرگداشت هزاره تالیف قانون بوعلی سینا افزود: روزهای دوم و سوم این همایش در همدان برگزار می‌شود که اجرای آیین ادای احترام به ساحت مبارک شیخ‌الرئیس در عصر چهارشنبه است.

 

دارائی افزود: ارائه سخنرانی‌های علمی در مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی در روز پنج شنبه از برنامه‌های روز سوم همایش بزرگداشت هزاره تالیف قانون بوعلی سینا بوده و این همایش شامگاه پنج شنبه با تجلیل از مقام شامخ مترجم فارسی قانون، مرحوم استاد عبدالرحمن شرفکندی معروف به هژار به پایان می‌رسد.

 

 

۷ آبان ۱۳۹۲ ۱۳:۵۳
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۱,۴۲۸
کد خبر : ۲۶۲

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید