یکی از دلایل ماندگاری بوعلی توانایی او در درمان بیماری‌هاست

یکی از دلایل ماندگاری بوعلی توانایی او در درمان بیماری‌هاست
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان یکی از دلایل ماندگاری بوعلی‌سینا را توانایی او در درمان بیماری‌ها دانست.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد علمی فرهنگی بوعلی سینا، دکتر صفی آریان گفت: اسم بوعلی سینا معمولا با علم طب گره خورده‌است. غیر از اینکه او حکیم فرزانه‌ای است، در همدان او به عنوان یک طبیب بزرگ معروف است و در آن مدتی که در همدان بوده 8 هزار گونه گیاهی را دسته‌بندی کرده و خواص آنها را گفته‌است.


وی ادامه داد: یکی از دلایلی که نام بوعلی سینا تاکنون مانده به این خاطر است که بیماران را درمان کرده‌است و در غیر این صورت نامش به عنوان یک طبیب باقی نمی‌ماند. باید از این فرصت استفاده کنیم و طب سنتی را با روش علمی در جامعه فراگیر کنیم. چرا که در حال حاضر یکی از معضلات ما در سطح کشور واردات بی‌رویه و بسیار هزینه‌بر داروها و مواد اولیه‌است.


صفی آریان افزود: آماری دیدم که پس از واردات مهم، دومین کالای وارداتی دارو و شیر خشکی بوده‌است. در سال‌های اخیر علیه طب سنتی موضع‌گیری شده که به نظر من جفا بوده‌است و باید با روش علمی داروها را شناسایی کنیم. مثلا چین بیش از 90 درصد بیمارانش را با طب سوزنی درمان می‌کند که هزینه‌ای ندارد.


وی در مورد تاثیر بوعلی بر دانش پزشکی جهان تصریح کرد: کتاب قانون بوعلی که در مورد طب است تا 100 سال پیش جزو کتاب‌های مرجع دانشکده‌های پزشکی دنیا بوده‌است.


صفی آریان با اشاره به اهمیت جشنواره بیان داشت: واقعا جای این جشنواره در همدان خالی بود. بسیاری از کشورهای دنیا با یک دانشمند بسیار کوچک‌تر از بوعلی، کنگره‌های بسیار عظیم با تبلیغات فراوان برگزار می‌کنند که هم تبلیغ آن شهر و کشور است و هم جذب توریست خواهد داشت و هم اینکه جوانان ما انگیزه پیدا می‌کنند که چنین مفاخری بوده‌است. ضمن آنکه در این جشنواره که بسیاری از دانشمندان جایزه می‌گیرند باعث تشویق جوانان می‌شود.

 

۷ آبان ۱۳۸۸ ۱۶:۴۱
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۲,۴۷۹
کد خبر : ۲۸

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید