اهدای مجسمه ابن‌سینا به دانشگاه پزشکی مینسک

اهدای مجسمه ابن‌سینا به دانشگاه پزشکی مینسک
به همت رایزنی علمی جمهوری اسلامی ایران در جمهوری بلاروس مجسمه نیم تنه ابوعلی سینا به دانشگاه دولتی علوم پزشکی مینسک بلاروس اهداء شد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا، به نقل از خبرگزاری ایربای، در میان دانشگاه های بلاروس دانشگاه علوم پزشکی مینسک اولین دانشگاهی بود که حضور دانشجویان ایرانی را در خود تجربه کرد. هم اکنون هم این دانشگاه رکورد دار تعداد دانشجوی ایرانی می باشد. با توجه به اهمیت این دانشگاه،  مجسمه نیم تنه ابوعلی سینا به این دانشگاه اهداء شده است. طبق هماهنگی های انجام شده این مجسمه در کتابخانه مرکزی این دانشگاه، جایی که همه دانشجویان تردد دارند، روی پایه ای زیبا که توسط دانشگاه آماده شده بود نصب شد. در زیر نویس این مجسمه عبارت "بوعلی سینا، دانشمند و طبیب ایرانی" حک شده است تا تاکیدی بر ایرانی بودن او باشد. این مجسمه روز چهارشنبه 25/10/1392 طی ملاقاتی با رئیس دانشگاه توسط آقای دکتر باکویی هدیه شد

.

لازم به ذکر است مجسمه دیگری از بوعلی سینا از جنس برنز به آکادمی مائوپ در کی یف و نیز مجسمه دیگری از جنس گچ به دانشگاه دندانپزشکی پلتاوا از سوی رایزنی علمی هدیه شده است.

۲ بهمن ۱۳۹۲ ۱۱:۰۱
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا به نقل از خبرگزاری ایربای |
تعداد بازدید : ۳,۰۶۹
کد خبر : ۲۸۵

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید