ادای احترام هیئت ژاپنی به بوعلی‌سینا

ادای احترام هیئت ژاپنی به بوعلی‌سینا
مدیر ژاپنی شرکت "درخت زندگی" و همراهانش که برای انجام تحقیقات و شناخت ظرفیت‌های گیاهی به همدان سفر کرده بودند؛ با حضور در آرامگاه بوعلی‌سینا به مقام بلند این دانشمند جهانی ادای احترام کردند.

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا؛ خانم کاوورو ساساکی که به میزبانی شرکت حکیم طب تهران و به همراهی آقای اسد حکیمی مدیر عامل این شرکت به همدان سفر کرده بود، در معیت علیرضا ایزدی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان و توکل دارائی رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا و با حضور خبرنگاران صدا و سیما و مطبوعات صبح روز شنبه 20 اردیبهشت 1393 بر آرامگاه شیخ‌الرئیس بوعلی‌سینا حاضر شدند و یاد و نام این دانشمند شهیر ایرانی را گرامی داشتند.

 

خانم ساساکی با اظهار خوشحالی از سفر به همدان، آشنایی با قانون بوعلی‌سینا و اطلاع یافتن از تأثیر گذاری طب بوعلی در هزاره در شرق و غرب عالم را ثمره این بازدید اعلام کرد و گفت: به دلیل ترجمه نشدن کتاب قانون بوعلی‌سینا به زبان ژاپنی، در این کشور اطلاعات اندکی موجود است.

 

وی از گرایش زیاد شهروندان ژاپنی به طب سنتی خبر داد و اظهار داشت: در صورت معرفی بوعلی‌سینا به مردم ژاپن، افراد بسیار زیادی مشتاق سفر به همدان و بازدید از آرامگاه بوعلی‌سینا به عنوان پدر طب سنتی جهان می‌شوند.

 

مدیر شرکت "درخت زندگی" ژاپن که در زمینه رایحه درمانی و عرق‌گیری گیاهان دارویی فعالیت می‌کند، اظهار داشت: آمادگی برای ترجمه کتاب‌های بوعلی‌سینا به ویژه کتاب قانون به زبان ژاپنی در کشور ژاپن وجود دارد.


وی همچنین ایران را کشوری بسیار زیبا با قدمت تاریخی زیاد عنوان کرد و گفت: هنوز قابلیت‌های ایران به خوبی به مردم ژاپن معرفی نشده و ایران برای مردم ژاپن ناشناخته است.


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان نیز گفت: روند رو به رشد سفر هیئت‌های خارجی به این استان گویای بهتر شدن وضعیت گردشگری خارجی است.

 

علیرضا ایزدی افزود: سطح علمی گردشگران خارجی امسال نسبت به سال گذشته ارتقا یافته و افرادی که در سالجاری از کشورهای دیگر به همدان سفر کردند ، جوان‌ تر و دارای موقعیت اجتماعی بهتری بودند.

 

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزارو 100 نفر، گردشگر خارجی به استان همدان سفر کرده اند و طی دو هفته آینده نیز یک گروه آلمانی به همدان سفر می‌کنند.

وی اضافه کرد:بعد از کاشت نهال دوستی بین همدان و شهر وایمار آلمان به دست شهردار این شهر در مقبره باباطاهر همدان ، این سومین گروه از هیات آلمانی است که به این استان سفر می‌کند.

 

نهال صلح و دوستی بین شهرهای همدان و وایمار آلمان دوم اردیبهشت ماه جاری با حضور شهردار وایمار آلمان و جمعی از مسئولان استان همدان در محوطه آرامگاه باباطاهر همدان کاشته شد.

 

همچنین هیئت ژاپنی با حضور در بنیاد بوعلی‌سینا با مدیر اجرایی و رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل این بنیاد دیدار و در کنفرانسی مطبوعاتی به سؤالات خبرنگاران همدانی پاسخ گفت.

 

توکل دارائی، رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا در این نشست به کار بزرگ تصحیح کتاب قانون در این بنیاد اشاره کرد و گفت: این کتاب توسط دکتر نجفقلی حبیبی مصحح برجسته متون عربی در ایران انجام می‌شود.

 

رییس روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا با اشاره به این‌که تألیفات بوعلی‌سینا به زبان ژاپنی ترجمه نشده است گفت: این بنیاد برای همکاری در زمینه ترجمه ژاپنی کتاب قانون بوعلی‌سینا آمادگی دارد.

 

مدیر موسسه حکیم طب ایران نیز در این نشست گفت: طب اسلامی و سنتی ایران با محوریت حکیم بوعلی‌سینا به عنوان یکی از مهم‌ترین اندیشمندان این طب به جهان معرفی می‌شود.

اسد حکیمی افزود: در سال " فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی" معرفی این فرهنگ ایرانی و این مکتب اسلامی و سنتی به دنیا یکی از مهم‌ترین کارها است.

 

وی اظهار داشت: سفر هیئت‌های گوناگون از کشورهای مختلف و آشنایی با طب اسلامی و سنتی ایران می تواند دستاوردهای اقتصادی زیادی داشته باشد.

 

وی همچنین با اشاره به اهمیت نخستین سفر هیئت ژاپنی به همدان گفت: باتوجه به این‌که این هیئت در حوزه رایحه درمانی و گیاهان دارویی فعال است و مواد موردنیاز خود را از 50 کشور مختلف دنیا وارد می کند، همدان با داشتن سابقه و جایگاه غنی خود در گیاهان دارویی می تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند.

 

بنابر این گزارش، هیئت ژاپنی همچنین از آرامگاه باباطاهر در حوزه مفاخر همدان، از گنبد علویان به عنوان شاهکار معماری و از تپه هگمتانه به عنوان معرف قدمت تاریخی استان همدان و نیز غار علیصدر بازدید کردند.

 

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۰۷:۵۱
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۲,۵۶۸
کد خبر : ۲۸۹

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید