رایزنی آیت الله محمدی با رئیس شورای شهر تهران درباره معرفی حکمت بوعلی‌سینا

رایزنی آیت الله محمدی با رئیس شورای شهر تهران درباره معرفی حکمت بوعلی‌سینا
رئیس بنیاد بوعلی‌سینا در دیدار با رئیس شورای شهر تهران خواستار اهتمام مسئولان ملی برای تقویت حکمت سینوی و معرفی هر چه بیشتر چهره جناب بوعلی‌سینا شد.

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا، در نشستی که در دفتر احمد مسجد‌جامعی، رئیس شورای شهر تهران و با حضور آیت‌الله غیاث‌الدین‌طه‌محمدی نماینده ولی‌فقیه در استان همدان و رئیس بنیاد بوعلی‌سینا، یوسف شاه‌حسینی، عضو هیئت امنای بنیاد بوعلی‌سینا و مشاور ارشد این بنیاد، فاضل عبادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان و توکل دارائی مدیر امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا؛ توجه و حمایت مسئولان شهری تهران از همایش‌ها و برنامه‌های بنیاد و نیز همکاری در انتشار آثار شیخ‌الرئیس مورد تأکید قرار گرفت.

 

احمد مسجد‌‌جامعی، رئیس شورای شهر تهران و رئیس اسبق هیئت امنای بنیاد بوعلی‌سینا، حکمت سینوی و اندیشه‌های فلسفی و حکمی بوعلی‌سینا را همچنان زنده و پویا ذکر کرد و گفت: در جهان کنونی در کشورهای مختلف نسبت به شخصیت بوعلی احترام و تکریم می‌شود و اسامی بیمارستانها و مراکز علمی زیادی در آسیای میانه و حتی اروپا به نام این شخصیت عالیقدر است. زمانی در شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌خواستند برای مشاهیر، تنها یک روز بزرگداشت ثبت کنند، اما با پیگیری‌های که انجام شد؛ هم برای سایر مشاهیر روزهایی گرامیداشت در نظر گرفته شد و هم روز اول شهریور به نام روز پزشک و بزرگداشت بوعلی‌سینا معرفی و ثبت شد. و برای اولین بار روز پزشک در همدان گرامی داشته شد که اولین سخنرانی من در همدان در دانشگاه علوم پزشکی به همین مناسبت بود.

 

رئیس شورای شهر تهران سپس با ذکر خاطره‌ای از استاد دکتر مهدی حائری یزدی،  فیلسوف معاصر ایران، در نقل قول از وی گفت: مرحوم دکتر حائری بر این باور بود که امام خمینی بوعلی‌سینای زمانه ماست و بایستی برایش آیندگان هزاره گرامیداشت بگیرند.

 

مسجد‌جامعی با اشاره به ارادت بزرگان علم و دانش ایران و جهان به شیخ‌الرئیس، اضافه کرد: برادر خودم که پزشک است و درباره آثار ابن‌سینا مطالعه دارد، همیشه در جمع‌های‌ دوستانه‌برای شادی روح شیخ‌الرئیس صلوات می‌فرستد. به نظر می‌رسد آنهایی که از سطح معمولی علم فراتر می‌روند، انس و ارادت به ابن‌سینا پیدا می‌کنند و البته ما شیعیان باید به طور ویژه به ایشان افتخار کنیم.

 

رئیس شورای شهر تهران در پایان ساخت و اهدای تندیس شیخ‌الرئیس به بنیاد بوعلی و شهر همدان از سوی شهرداری تهران را به عنوان کمک به معرفی حکمت سینوی ذکر کرد و گفت: طرح تندیس بوعلی را بنیاد تهیه نماید تا سازمان زیباسازی شهرداری تهران آن را ساخته و به همدان اهدا نماید.

 

مسجد جامعی همچنین قول داد در زمینه چاپ ترجمه و شرح شفا توسط استاد سید عبدالله انوار شهرداری و شورای شهر تهران همکاری شایسته ایفا نمایند.

 

آیت‌الله غیاث‌الدین‌طه‌محمدی، رئیس بنیاد بوعلی‌سینا نیز با ارایه گزارشی از عملکرد علمی و پژوهشی این بنیاد در جهت معرفی و غبار زدایی از چهره مظلوم ابن‌سینا؛ خواستار توجه مسئولان فرهنگی و اجرایی به بزرگداشت و بهره‌برداری شایسته از  میراث بزرگان علم و دانش کشور در گستره جهانی شد.

 

آیت‌الله‌طه‌محمدی؛ شخصیت علمی بوعلی‌سینا را فرا‌مرزی و فرا‌زمانی ذکر کرد و گفت: در بسیاری از کشورها، هر ساله آیین‌های گرامیداشت و تحقیق و پژوهش‌های بسیاری درباره ابن‌سینا برگزار می‌شود و بویژه تخصص پزشکی این شخصیت در بسیاری از موارد مورد توجه عالمان و پزشکان امروزی قرار دارد.

 

یوسف شاه‌حسینی، عضو هیئت امنای بنیاد بوعلی‌سینا نیز با تشکر از رئیس شورای شهر تهران که حق تأسیسی برگردن بنیاد بوعلی دارند، از بانیان و حامیان ایجاد این بنیاد در سال‌های گذشته تقدیر کرد و گفت : کارهای بر زمین مانده در زمینه پژوهش‌های سینوی بسیار زیاد است و انتظار می‌رود با حمایت مسئولان کشوری، راهکارهای لازم برای تأمین اعتبارات مالی و پایدار برای رشد و تعالی بنیاد فراهم شود.

 

در این دیدار فاضل عبادی ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نیز در سخنرانی با اشاره به ظرفیت بالا و کارنامه فاخر همدان در زمینه مشاهیر علمی و فرهنگی، از اعلام آمادگی استان همدان برای اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی و هنری و زمینه‌سازی برای معرفی بزرگان علم و دانش این استان در پایتخت خبر داد.

 

۳ تیر ۱۳۹۳ ۱۰:۰۱
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۱,۵۵۸
کد خبر : ۲۹۱

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید